Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kas ikvienam mārketinga speciālistam jāzina par mobilā mārketinga jomu?

Kas ikvienam mārketinga speciālistam jāzina par mobilā mārketinga jomu?

Mūsdienās teju ikvienam ir mobilais telefons, turklāt tas sen vairs nekalpo kā saziņas līdzeklis vien. Nu ar tā starpniecību tiek veiktas vēl arī citas darbības, piemēram, lasītas ziņas un pārlūkoti sociālie tīkli. Līdz ar to mobilais telefons ir arī lielisks veids, kā uzņēmumiem sasniegt un uzrunāt klientus, veicināt zīmola atpazīstamību un sasniegt citus biznesa mērķus.

Mobilā mārketinga aktivitātes palīdz ātri informēt esošos klientus un piesaistīt jaunus, izplatīt informāciju par atlaidēm, akcijām un īpašiem piedāvājumiem.

Attīstoties tehnoloģijām, kas ietekmē arī mobilo telefonu sniegtās iespējas, aug arī mobilā mārketinga nozīme teju ikviena uzņēmuma attīstības plānā. Tas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem jābūt zinošiem arī šajā jomā.

Populāri šobrīd ir viedtālruņi, un to lietotāju skaits tikai turpina pieaugt. Protams, tas nozīmē arī to, ka pieaug to cilvēku skaits, kas telefonā izmanto internetu un dažādas aplikācijas. Līdz ar to uzņēmumiem parādās arvien jaunas iespējas, kā komunicēt ar saviem klientiem.

Taču, kā darbojas mobilais mārketings un kā to izmantot savā labā? Turpinājumā daži ieteikumi.



Viedtālruņiem draudzīgi e-pasti


Ja komunikācijai ar klientiem tiek izmantoti e-pasti, tos vajadzētu pielāgot lasīšanai viedtālrunī – liela daļa interneta lietotāju e-pasta ziņojumus lasa tieši tur. Īpaši būtiski tas ir, ja e-pasti tiek sūtīti mārketinga akciju ietvaros.

E-pasta ziņojumam jābūt skaidri saprotamam un uzrunājošam, nevajadzētu aizrauties arī ar daiļrunību, jo lasīt ziņojumu telefonā ierobežotā ekrāna laukuma dēļ ir nedaudz sarežģītāk.


E-pasta ziņojuma dizainam jābūt vienkāršam, taču uzmanību piesaistošam. Neaizmirsti tajā ievietot ne tikai galveno vēstījumu, bet arī sava uzņēmuma interneta vietnes adresi, sociālo tīklu adreses un arī saiti uz šim piedāvājumam veltīto Landing lapu, ja tāda ir izveidota!


Mājas lapas mobilā versija

Nepielāgojot uzņēmuma mājas lapu apskatei viedtālrunī, pastāv risks pazaudēt ievērojamu klientu loku un līdz ar to arī apgrozījuma pieaugumu. Svarīgi arī, lai visa svarīgākā informācija mājas lapā ir ērti pieejama un saprotama.


Mārketinga akcijas

Labs variants, kā sasniegt mērķi un veicināt atgriezeniskās saites veidošanos, ir iesaistīt klientus dažādās aktivitātēs, piemēram, konkursos un loterijās. Labas ir arī dažādas akcijas, piemēram, iespēja saņemt divas preces par vienas cenu, nosūtot SMS uz norādīto tālruņa numuru. Tas var veicināt ne tikai pārdošanu – tā ir iespēja iegūt arī klientu telefona numurus, ko vēlāk izmantot citās mārketinga kampaņās.


Sociālie tīkli

Noteikti vērts padomāt arī par sociālo tīklu uzturēšanu, veidojot un pārvaldot kontus Facebook, Twitter un Draugiem.lv. Arī tas ir labs un, galvenais, efektīvs veids, kā veidot komunikāciju ar klientiem, informēt par jaunumiem un iesaistīt dažādās akcijās.

Ikviens labs mārketinga speciālists taču zina, ka komunikācijas veidošana sociālajos tīklos mūsdienās ir teju vai obligāta. Ne velti ir zināms teiciens - ‘’Ja tevis nav internetā, tevis nav vispār’’.


Klientu atsauksmes

Meklējot labāko piedāvājumu, daudzi pievērš uzmanību ne tikai produkta, preces, pakalpojuma specifikai un cenai, bet arī citu klientu atsauksmēm. Pozitīva atsauksme patiešām ir labākā reklāma, tādēļ mudini klientus sniegt savu vērtējumu, lai par to uzzinātu arī citi.


Korekta mārketinga vadlīnijas

Lai panāktu vēlamo rezultātu, ar mārketinga aktivitātēm nevajadzētu pārspīlēt. Pārlieku bieža ziņojumu izsūtīšana var tikt tulkota kā agresīvs uzbrukums un ar to var panākt pretējo efektu. Mārketinga aktivitātes, īpaši SMS sūtīšana, būs efektīvākas, ja par savu uzņēmumu un tā piedāvājumiem atgādināsi reizi nedēļā vai varbūt pat vēl retāk.

Otrkārt, SMS un E-pasta ziņojumus vajadzētu sūtīt tikai tiem klientiem, kas ir piekrituši, ka viņu kontaktinformācija tiek izmantota šādam nolūkam.


SMS pakalpojumu izmantošana

SMS mārketings ir būtiska mobilā mārketinga sastāvdaļa, ko noteikti nevajadzētu atstāt bez ievērības. Kāpēc? Pirmkārt, SMS joprojām ir efektīvākais un ātrākais komunikācijas veids – ar to adresātu iespējams sasniegt vien dažu sekunžu laikā.

Otrkārt, ja e-pasta ziņojumus vai ierakstus sociālajos tīklos var gadīties palaist garām, tad īsziņa tiek izlasīta praktiski vienmēr. Protams, te gan jāatceras – ja tā tiek sūtīta reklāmas nolūkos (piemēram, lai paziņotu par atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem), svarīgs ir tās nosūtīšanas laiks. Ja ziņa adresātu sasniegs agri no rīta, viņš, šai diennakts daļai raksturīgās steigas dēļ, var nepievērst tai vajadzīgo uzmanību. Savukārt, ja ziņa tiek izsūtīta vakarpusē, tuvojoties darba laika beigām, klients var vairs nepaspēt attiecīgi reaģēt, piemēram, veikt pasūtījumu vai sazināties ar uzņēmumu.

Protams, SMS pakalpojumus var izmantot dažādiem mērķiem – ne tikai tiešai reklāmai, bet arī, piemēram, klientu informēšanai par rēķiniem, plānoto pasūtījuma piegādi u.c.


Ziņojumu saturs

Jebkāda veida komunikācijas veidošanā liela nozīme ir tam, ar kādiem izteiksmes līdzekļiem vēstījums tiek nodots. Vai vēstījums ir skaidri saprotams un uzmanību piesaistošs? Vai tas ir papildināts ar atbilstošu vizuālo noformējumu? Vai tajā ir iekļauts aicinājums uz darbību, piemēram, “ieskaties, lai uzzinātu vairāk”, “pasūti tūlīt”?

Komunikācijā ar klientiem vērts izmantot arī personīgas uzrunas – tas viņiem liek justies īpašiem un novērtētiem.


Mobilais mārketings šobrīd svin savu uzvaras gājienu, tādēļ ikvienam uzņēmumam, kurš vēlas sekot mūsdienu tendencēm un sasniegt arvien jaunas virsotnes, vajadzētu tajā iesaistīties. Iespējas ir patiešām plašas – atliek tikai izvēlēties piemērotākos risinājumus un izmantot tos savu mērķu sasniegšanai.



Reklāmraksti