Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Sezonālā depresija – kā uzmundrināt sevi tumšajā ziemas laikā?

Ziemas mēneši, it īpaši janvāris un februāris, tiek uzskatīti par pašiem depresīvākajiem visā gadā. Laiks ir auksts un nepatīkams, dienas gaismu lielākā daļa no mums tikpat kā neredz, jo no rīta aiziet un pēcpusdienā pārrodas tumsā. Nav brīnums, ka daudzi šajos mēnešos cieš no sezonālās depresijas, kad šķiet, ka viss apkārt ir drūms, biežāk sāc mocīt nogurums utt.
Lai arī ieritināšanās zem siltas segas ar gardu tēju un cepumiem, lai skatītos filmas, izklausās patīkami, šāda nodarbe var būt piemērota laiskai svētdienai, nevis katrai dienai. Tādēļ, ja arī tu jūti, ka tevi sāk nomākt ziemas depresija, ņem vērā padomus, kurus tev sagatavojis interneta veikals.

  • Dodies ārpus mājas. Rudenī un ziemā mēs daudz vairāk laika pavadām iekštelpās. Tas ir ne tikai neveselīgi, bet arī izolē mūs no ārpasaules un padara mūs nomāktus. Tieši tāpēc ierastā “scenārija” izmainīšana ir noderīga, lai paskatītos uz lietām no citas perspektīvas. Katru dienu centies kaut uz mirkli iziet ārā svaigā gaisā – pastaigājies, aizej līdz veikalam, apciemo kādu utt. Tikai, protams, atceries par piemērotu apģērbu un apaviem. Ziemas jakas, džemperus, bikses un zābakus meklē 220.lv!

  • Smejies. Tam, ka ķiķinošo mazuļu un dejojošo kazu video kļuvuši tik populāri, ir savs iemesls. Tie palīdz mums novērst domas no negatīvām lietām, uzmundrina un padara dienu jautrāku. Cilvēki, kas biežāk smejas, ir ne tikai veselīgāki, bet arī mierīgāki.

  • Iemācies pateikt “nē”. Ir svarīgi apzināties savas robežas, kā arī pa laikam sevi izaicināt. Tomēr, ja tu skaidri saproti, ka kaut kas nav tev piemērots, nebaidies teikt ko domā. Tu taču zini, cik grūti ir tad, ja piekrīti darīt ko tādu, kas tev nepatīk. Ir ļoti maza iespēja, ka rezultāts izdosies patiesi labs.

  • Palutini sevi. Viens no veidiem, kā sajust prieku, ir iepriecinot sevi. Atšķirībā no balvām, sevis palutināšana nav jānopelna. Tu to dari tādēļ, lai vienkārši sevi palutinātu un padarītu laimīgāku. Vienīgais noteikums – centies izvēlēties tādas lietas, kas tev dara labu un pozitīvi ietekmē tavu veselību.

  • Atbrīvojies no nekārtības. Jā, arī apkārtējā vide ietekmē tavu garastāvokli. Atvilktnes, kurās valda haoss, skapis, kurā atrodas daudz apģērbu, kas tev nemaz vairs nepatīk utt. Attīri savu mājokli, izmetot visu lieko! Protams, prātīgs variants ir arī lietu otrreizēja izmantošana. Piemēram, apģērbus, kas tev vairs nav nepieciešami, vari ziedot labdarībai.

  • Centies nesatraukties par sīkumiem. Stress un uztraukumi ir daļa no daudzu cilvēku ikdienas. Tikai atšķirība ir tā, ka daži spēj saprast, kas ir viņu prioritātes un paskatīties uz situāciju no malas, bet daļa turpina uztraukties par visu, arī sīkumiem. Pamēģini iemācīties kontrolēt savu dzīvi tā, lai šādas “mazās lietiņas” nespētu tevi izsist no līdzsvara.

  • Atskaņo savu mīļāko mūziku. Mēs zinām, ka mūzikai ir īpaša ietekme uz emocijām. Tā spēj mūs aizkustināt, uzmundrināt, likt atcerēties dažādus dzīves brīžus utt. Uzliec listi ar dziesmām, kuras tevi iepriecina un ļaujies, lai melodijas un vārdi tevi ienes pavisam citā pasaulē!

  • Pavadi laiku ar mājdzīvniekiem. Ja tev mājās ir kaķis, suns vai cits mīlulis, zini, ka viņi spēj radīt jautru un miermīlīgu gaisotni. Ja tev ir skumji, pavadi laiku ar savu mājdzīvnieku un tu redzēsi, ka pēc brīža tava oma uzlabosies! Turklāt interneta veikalā 220.lv atradīsi dažādas interesantas rotaļlietas dzīvniekiem, kas padarīs spēlēšanos vēl aizraujošāku.

  • Baudi veselīgu maltīti. Protams, uzturam ir īpaša nozīme gan fiziskās, gan garīgās veselības uzturēšanā. Gadās, ka cilvēki pārāk maz uzmanības pievērš pusdienām, turklāt ir tādi, kas šo ēdienreizi nemaz neievēro! Taču, ja tavs organisms neuzņems pārtiku, pazeminās cukura līmenis, kā rezultātā arī pasliktināsies oma. Tādēļ arī mēs esam tik kašķīgi, kad gribam ēst.

  • Kusties. Sāc ar nelielām lietām, piemēram, pāris minūšu ilgu staipīšanos un vingrošanu mājās. Tā palīdzēs nodrošināt visu nepieciešamo vielu cirkulēšanu pa tavu ķermeni, kā arī uzlabos veselību. Pēc laika intensitāti un vingrošanas ilgumu var palielināt. Iedvesmu vari smelties no internetā atrodamajiem materiāliem – rakstiem, video utt.

Mēs ceram, ka šie padomi tevi iedvesmos un palīdzēs cīnīties ar tumšu un auksto laiku!  

Reklāmraksti