Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

“Belarusiem” labi rādītāji 6

Nule noslēgusies akcija, kuras laikā visā Latvijā bez maksas pārbaudīja traktoru motoru izplūdes gāzu dūmainību. Latgales reģionā, tajā skaitā bijušajā Aizkraukles rajonā, pārbaudes veica eksperts Andrejs Štāls. Pārbaužu laikā atklājies, ka NVS valstīs ražoto traktoru dzinēji nebūt nav tik slikti, kā sākotnēji prognozēja.

Projektu, pieaicinot neatkarīgus ekspertus, īstenoja Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra sadarbībā ar SIA “Sertifikācijas un testēšanas centrs” no Priekuļiem.

Štāla kungs stāsta, ka līdz 31. oktobrim bez maksas veica izplūdes gāzu mērījumus, tāpat bez maksas bija iespējams pārbaudīt un noregulēt traktoru dīzeļdzinēju degvielas sprauslas. Latgales reģionā, tajā skaitā arī bijušajā Aizkraukles rajonā, pārbaudīti 259 traktori.

— Ir cieša sakarība starp izplūdes gāzu dūmainības līmeni un motora tehnisko stāvokli. Jo sliktāks ir dzinējs, jo mazāka ir traktora jauda un lielāks degvielas patēriņš, dabā nonāk vairāk kaitīgo izmešu, — saka Štāla kungs. — Sākot mērījumus, domājām, ka NVS valstīs ražoto traktoru tehniskā kārtība būs slikta, taču bijām patīkami pārsteigti. Jau pēc dzinēja vizuālā izskata var spriest par tā darbību. Ja saimnieks traktoru kopis — regulāri mainījis gaisa un degvielas filtrus, kvalitatīvi noregulējis degvielas iesmidzināšanas sistēmu, arī dzinējs darbojas, kā pieklājas. Vislielākās problēmas bija mazajās saimniecībās, kur ekonomē, kur vien iespējams, un bieži vien tieši uz tehnisko apkopju rēķina.

No pārbaudītajiem “Belarus” markas traktoriem, tikai 10 procentu neatbilda Priekuļos izstrādātajam standartam. Arī T-40 traktoru grupā viss bija normas robežās. Vislabākie rādītāji bija K-700, bet vissliktākie — T-150 markas traktoriem. Šiem traktoriem degviela sadeg ļoti nepilnīgi. No desmit pārbaudītajiem šīs markas spēkratiem tikai divi kaut  nedaudz atbilda normām. Pārbaudījām arī vairākus rietumvalstīs ražotus traktorus. Izrādās, spēkrata izcelsme nebūt negarantē izcilu jaudas un degvielas patēriņa attiecību. Vairāku salīdzinoši jaunu traktoru rādītāji bija sliktāki par analoģisku vecāku, NVS valstīs ražotu spēkratu rādītājiem.
   
Laikus nenomainot gaisa un degvielas filtrus, nenoregulējot sprauslas, traktoru īpašnieki būtībā “zemē izlej” gandrīz trešdaļu izlietotās degvielas. Tas ir ievērojams daudzums.

Ļoti daudzās saimniecībās reģistrēti daudzi traktori, bet darba kārtībā tikai viens. Pārējie jau sen pārvērtušies par zālē ieaugušiem lūžņiem. Šobrīd no uzskaites tos iespējams norakstīt bez maksas, tā sevi pasargājot no iespējamajiem nodokļu maksājumiem nākotnē.

Komentāri 6

Juris

Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos un astoņdesmitajos gados, braucot no Stučkas līdz Secei, Staburagam, pavasara - vasaras - rudens mēnešos uz ceļa iznāca vienmēr sastapt vairākus, bet dažkārt pat 10 - 15 Belarus markas traktorus. Nezinu gadījumu, ka kāds būtu saindējies no traktora dūmgāzēm. Tad pienāca laiki, kad no Aizkraukles (Stučkas), braucot pat līdz Jēkabpilij, tikai retā gadījumā varēja satikt kādu Belarus markas traktoru. Tad Ministru kabinets izdeva rīkojumu, ka, lai pasargātu cilvēkus no dūmgāzēm, Belarus markas traktorus Latvijā reģistrēt nedrīkst, bet izņēmumu kārtā tikai ar lauksaimniecības, zemkopības ministra atļauju katrā reģistrācijas gadījumā katram traktoram atsevišķi. Nebija ne mazākās loģikas, ja jau pa 50 gadiem nenoindēja, kad traktori tik tiešām brauca, tad ko varētu noindēt, kad traktoru kustības gandrīz vairs nebija. Skaidrs bija tas, ka Latvijas cilvēkiem ir jāpērk ne Belarusi par 6 līdz 9 tūkstošiem latu par vienu vienību, bet jāpērk ES un ASV ražotie traktori par 40 līdz 150 tūkstošiem par vienu vienību, ka jāaizņemās nauda no bankas, ieķīlājot ne vien jauno traktoru, bet arī citu vērtīgāko īpašumu, kas pieder naudas aizņēmējam. Par aizņēmumu jāmaksā procenti un traktors tiek reģistrēts bankas vai līzinga kompānijas īpašumā. Zemes arājs tiek reģistrēts, ka ir traktora turētājs. Kārtējo reizi bija parādīta vislielākā rūpe par cilvēku, kas ir vislielākā mūsu valsts vērtība, bet vai tad pirmo, vai pēdējo reizi valdība rūpējas par mums nejēgām un nesaprašām.

pirms 8 gadiem, 2010.11.04 15:09

Tam glupiškam, kurš raksta Jurim 04

Astoņdesmitajos un deviņdesmitajos gados vairākkārt dzirdēju humorista M.Žvaņeckaja teikto, ka vajag līdz samaņas zaudēšanai un kautiņam strīdēties par ananāsu garšu ar tiem, kuri ananāsus ir ēduši. Tāpēc, Tev "visuzinošais", :
1. Vajag apstrīdēt tā cilvēka rakstīto, kurš visā Latvijā bija vistuvāk traktoru reģistrācijai, kurš pats rakstīja reģistrācijas noteikumu projektus un visā Latvijā pārbaudīja reģistrācijas noteikumu ievēŗošanu, sākot ar Aizkraukles rajonu un beidzot ar Ventspils reģionu, un sodīja tos, kuri pārkāpa šos noteikumu.
2. Redzams, ka esi no tiem, kuriem ir tikai tad, ja kādam atņem un Tev iedod, bet pašam savu piecu latu nav bijis kabatā. Tāpēc laikam nevari pat iedomāties, ka Latvijā bija bez jēgas cilvēku un zemnieku saimniecību, kuras bez kaut kādām subsīdījām varēja nopirkt jaunu traktoru par 6 - 9 tūkstošiem latu, BET PIEREĢISTRĒT ĪPAŠUMĀ NEVARĒJA. Šos traktorus tirgoja licencēta sabiedrība "MTZ SERVISS" Gulbenē (V.Zagoruiko).
3. 40 - 150 tūkstošu latu jau bija retajam, bet zemes arājiem - tikai dažiem. Lietu bīdītāji bija aprēķinājuši pareizi, ka tieši arājiem vajadzēs traktorus un tieši viņi līdīs parādos, bet jāaizliedz Belarusu reģistrēšanu Latvijā, kas arī tika izdarīts.
4. Ņemot vērā to, ka esi dzirdējis pat tādu vārdu - subsīdijas, var secināt, ka esi šausmīgi gudrs. Vai tik neesi iegādājies diplomu par Pārtikas tehnikuma juridiskās fakultātes Latgales filiāles Jēkabpils nodaļas Seces mācibu punkta Sunākstes filiāles sekmīgu pabeigšanu. Tagad tādu un līdzīgu diplomu ieguvēji pat par vairāku augstskolu beigšanu nokļūst valsts pārvaldes iestādēs. Tāpēc nav jābrīnās, ka ne viens vien viņu sagatavotais un izbīdītais dokuments ir tik aplams, ka tā aplamību saprot pat pirmskolas vecuma bērns, bet tas brīvajā Latvijā skaitās normāli un tie, kuri nespēj saprast šo stulbuma atļautību, tiek pamacīti, ka varat tiesāties. Nu ko tur ..................

pirms 8 gadiem, 2010.11.04 17:17

Joks-Jurim

Pats lasu laikrakstu n-tos gadus,arī komentārus bet,lasot uzrakstīto,apskaužu,jo tikai cilvēks ar izcilām zināšanām ir ne tikai spējīgs komentēt,bet arī pastāstīt,argumentēt,apstrīdēt un izskaidrot.Visu cieņu.

pirms 8 gadiem, 2010.11.05 00:15

Jokam

Tiešām gudrs Juris-laikam no Marsa atbraucis-kaut kādas lietas stāsta,kas nekad nav bijis Latvijā-pirmo reizi dzirdu tādus brīnumus.Nez kā tie visi darījās ar saviem traktoriem,kas viņus pirka pēc iestāšanās ES?

pirms 8 gadiem, 2010.11.05 12:50

Priekš tā, kurš raksta Jokam

Ja, tu āpsi, nēesi dzirdējis tādas lietas, tad skaidra bilde, ka tādas lietas vispār nav bijušas. Ja tādas notiktu, tad valdība noteikti prasītu tavu piekrišanu vai vismaz tev paziņotu. Tad tu būtu dzirdējis. Ja nēesi devis piekrišanu, tad skaidrs, ka tādas lietas nav bijušas.

pirms 8 gadiem, 2010.11.06 16:18

Letiņš.

Vīri! Ja vēlaties nopirkt JAUNU,piereġistrētu MTZ traktoru 82-130z.s. rakstiet. E- tehnikaplus@tut.by .Piegāde,garantija,apmaksa pa faktu.

pirms 5 gadiem, 2014.08.08 11:30

Dzīve laukos