Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pētījums: katru ceturto pārdošanā strādājošo mēģina pārvilināt konkurējošais uzņēmums

Saskaņā ar vadošā interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online Latvia veikto pētījumu, katru ceturto pārdošanā strādājošo jeb 25% pēdējā gada laikā mēģinājis pārvilināt konkurējošais uzņēmums. Kopumā gada laikā katrs otrais pārdošanā strādājošais ir saņēmis darba piedāvājumu no cita uzņēmuma.

Analizējot pētījuma datus, jāsecina, ka visbiežāk darba piedāvājumus no konkurējošiem uzņēmumiem saņem tie darbinieki, kuri pārdošanas jomā ieguvuši vismaz 5 gadu darba pieredzi. Šajā kategorijā pat katru trešo ir mēģinājis pārvilināt konkurējošais uzņēmums.

“Pārdošanas un klientu apkalpošanas speciālisti joprojām ir pieprasītākie darba tirgū, aizņemot aptuveni 30% no visām izsludinātajām vakancēm. Lielākā konkurence ir par profesionāliem B2B aktīvajiem pārdevējiem un specifisku tehnisko produktu pārdošanas speciālistiem, kur novērojama aktīvākā darbinieku pārvilināšana. Ņemot vērā ierobežoto kandidātu resursu, daudzos gadījumos darba devēji ir gatavi ņemt darbā arī enerģiskus cilvēkus ar labām komunikācijas prasmēm un bez iepriekšējas pārdošanas un klientu apkalpošanas pieredzes,” stāsta CV-Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš.

Pētījuma dati parāda, ka kopumā gandrīz 40% pārdošanā strādājošo pašreizējā darbavietā jūtas profesionāli nenovērtēti no vadības puses. Turklāt, jo mazākā darba pieredze pārdošanas jomā, jo nenovērtētāks darbinieks jūtas. Piemēram, 46% pārdošanā strādājošo, kuru darba pieredze ir līdz 2 gadiem, jūtas nepietiekami profesionāli novērtēti, bet starp darbiniekiem, kuri strādā 10 un vairāk gadus, tādu ir tikai 36%.

Pēdējā gada laikā atalgojums palielinājies par 43% pārdošanā/ klientu apkalpošanā strādājošajiem. To galvenokārt veido lielāka pamatalga. Savukārt 45% atalgojums nav mainījies, turklāt 12% respondentu norādījuši, ka tas pat ir samazinājies.

Respondentiem tika jautāts arī par apmācību apmeklējumu vai mācībām internetā pārdošanas/ klientu apkalpošanas jomā. Analizējot šī jautājuma rezultātus, jāsecina, ka katrs trešais pārdošanā strādājošais šādus kursus neapmeklē vispār, bet gandrīz katrs ceturtais apmācības un kursus apmeklē retāk nekā reizi gadā.

Komentējot pētījuma rezultātus, apmācību un biznesa konsultāciju uzņēmuma WIN partners vadītājs Valters Gražulis ir pārliecināts: ”Mācās tie, kuriem pārdošana ir sirdslieta. Izvērtējot saikni starp to, cik bieži pārdevēji attīsta sevi un to, kādas, pēc respondentu domām, ir svarīgākās īpašības rezultatīvai pārdošanai, var secināt, ka respondenti, kuri mācās biežāk nekā reizi gadā, par svarīgākajām uzskata īpašības, kuras vērstas tieši uz klientu vēlmēm, piemēram, godīgums, laipnība, lojalitāte, atsaucība un komunikabilitāte. Savukārt, pārdevēji, kuri mācās retāk kā reizi gadā vai nemācās vispār, daudz biežāk norādījuši uz sevi vērstas īpašības – harizma, neatlaidība, pārliecība un ticība.”

Interneta personāla atlases uzņēmums CV-Online Latvia jau otro gadu veica pētījumu par pārdošanas/ klientu apkalpošanas profesijā strādājošajiem. Šī gada pētījums tika veikts no 24. augusta līdz 7. septembrim interneta vidē. Kopumā tika aptaujāti 937 respondenti – 58% sievietes un 42% vīrieši vecumā no 18 līdz 55 un vairāk gadiem.

No visiem aptaujātajiem 461 šobrīd strādā pārdošanā/ klientu apkalpošanas jomā, kas arī sniedza par to detalizētākas atbildes. Turpretī vairāk nekā 54% respondentu, kuri šobrīd šajā jomā nestrādā, norādīja, ka apsver iespēju nākotnē strādāt pārdošanā/ klientu apkalpošanā.


Ekonomika