Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ātruma pārsniegšana - ierasts pārkāpums 22

Laiks kļūst arvien siltāks un arvien lielāks skaits braucēju kaut vai uz mirkli atļaujas pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, uzskatot, ka tas ir nebūtisks pārkāpums. Lai pārliecinātos par šībrīža situāciju, patruļbraucienā kopā ar ceļu policijas ekipāžu devās arī „Staburags".

Gandrīz katrs trešais ceļu satiksmes nelaimes gadījums nenotiktu, ja braucēji ievērotu atļauto braukšanas ātrumu un distanci. Diemžēl sabiedrībā ātruma pārsniegšanu uzskata par nebūtisku pārkāpumu. Tomēr, palielinoties braukšanas ātrumam, palielinās apstāšanās ceļš un samazinās laiks lēmuma pieņemšanai un manevrēšanai. Vienīgais, kas var glābt braucēja veselību un dzīvību, ja lielā ātrumā zudusi kontrole pār braucamo, ir drošības jostas.

 Neredz nepārtraukto līniju

 Patruļbraucienā dodamies kopā ar ceļu policijas inspektoriem Ansi Āboliņu un Oskaru Baļčūnu. Neesam paspējuši nobraukt pat kilometru, kad turpat netālu no ceļu policijas ēkas Enerģētiķu ielā patruļmašīnas radars fiksē pirmo pārkāpēju. Kādas zaļas krāsas WV Polo markas automašīna ievērojami pārsniedz šajā posmā atļautos 70 kilometrus stundā. Autovadītājai citu pārkāpumu nav, tāpēc šoreiz inspektori sievieti tikai brīdina.

 Turpinām braucienu Rīgas - Daugavpils šosejas virzienā. Āboliņa kungs stāsta, ka ciešas saistības starp siltāku laiku un ātruma pārsniegšanu tomēr nav. Bieži vien tieši sliktākos laika apstākļos daži mēģina braukt ātrāk, neņemot vērā, ka ceļš kļūst slidenāks, bremzēšanas ceļš garāks. Šie braucēji apdraud ne vien paši sevi, bet arī citus.

Esam jau gandrīz uz šosejas, kad tieši patruļmašīnas priekšā kāds Audi 100 markas automašīnas vadītājs šķērso nepārtraukto ass līniju un uzsāk pārdrošu apdzīšanu. Policijas inspektori nekavējoties ieslēdz videoierakstu un steidz pakaļ pārkāpējam. Ieslēgti speciālie gaismas un skaņas signāli un autovadītājs apstājas. Tas ir kāds taksometra vadītājs no Krāslavas. Viņš stāsta, ka steidzies uz mājām, tāpēc nolēmis braukt ātrāk. Vīrs alkoholu nav lietojos, taču, izrādās, ir ātras braukšanas cienītājs. Pārbaudot pārkāpēja datus policijas reģistros, atklājas, ka nesen viņš jau divas reizes sodīts par pārāk ātru braukšanu. Šoreiz būs jāmaksā 40 latu naudassods par nepārtrauktās ass līnijas šķērsošanu. Vīrieti soda arī ar diviem sodapunktiem.

Prasa pierādījumus

 Braucam Kokneses virzienā. Policijas inspektori stāsta, ka atsācies šosejas Rīga - Daugavpils remonts pie Kokneses. Atkal kustība atļauta tikai pa vienu joslu. To regulē ar luksoforu. Veidojas garas rindas un ir „nepacietīgie", kuri stāvošos apbrauc pa labo pusi, veidojot bīstamu situāciju pirms paša luksofora, mēģina iespraukties atpakaļ automašīnu kolonnā. Protams, redzot policijas patruļmašīnu, neviens neriskē šādi rīkoties, tāpēc policisti spriež, ka šajā situācijā lieti noderētu netrafarētās automašīnas.

 Jau gandrīz esam izbraukuši cauri Koknesei, kad radars fiksē kārtējo pārkāpēju. Kāds Audi 100 markas automašīnas vadītājs atļauto 50 kilometru vietā brauc ar ātrumu 72 kilometri stundā. Arī viņam citu pārkāpumu nav, tāpēc policisti administratīvo pārkāpumu protokolā ieraksta vārdu brīdinājums. Tomēr vīrietis pēkšņi sāk apgalvot, ka nemaz neesot pārsniedzis ātrumu. Baļčūna kungs viņu aicina videomonitorā pārliecināties, ka policisti nekļūdas: attēlā skaidri redzama gan vīrieša vadītā automašīna, gan radara fiksētais ātrums un pārkāpuma izdarīšanas laiks. Pārkāpējs paraksta protokolu un dodas atpakaļ uz savu automašīnu. Inspektori teic, ka visai bieži vadītāji apgalvo, ka neko nav pārkāpuši, un tikai pēc videoieraksta noskatīšanās saprot, ka policijas darbiniekiem taisnība.

 Nepiesprādzē bērnu

Pulkstens jau ir pusseši vakarā un automašīnu uz ceļa kļūst vairāk. Radars fiksē kārtējo braucēju, kurš atļauto 90 kilometru vietā brauc ar ātrumu 114 kilometru stundā. Visai runīgais kungs no Daugavpils arī aizbildinās ar laika trūkumu, tomēr, nekas cits neatliek, kā vien gaidīt, kamēr uzraksta administratīvā pārkāpuma protokolu. Sods - brīdinājums un viens sodapunkts.

 Iegriežamies Skrīveros. Purapuķes ielā uzmanību saista kāds mikroautobuss. Tā vadītājs uz priekšējā sēdekļa ved bērnu. Pats ir piesprādzējies, taču mazajam jāiztiek ar nepiesprādzētu bērnu sēdeklīti. Tas ir pārkāpums, jo bērns būtībā ir tikpat nepasargāts, kā bez sēdeklīša. Braucējam uzraksta administratīvā pārkāpuma protokolu un jārēķinās arī ar diviem sodapunktiem. Kad formalitātes nokārtotas, vīrietis beidzot apliek drošības jostu arī savam mazajam pasažierim un var turpināt ceļu.

 Noķer netīreli

Savukārt patruļmašīna apstājas stāvlaukumā pie Skrīveru pagasta padomes. Inspektori pārbauda vairākas automašīnas. Vadītāju dokumenti ir kārtībā. Pēkšņi stāvlaukumā iebrauc kāda ļoti netīra automašīna. Arī numurs noķēpāts ar dubļiem. Vadītājs mēģina apgriezties, bet Āboliņa kungs viņu lūdz uzkavēties. Vīrietis stāsta, ka ceļi slapji un dubļaini, tāpēc arī automašīnas numura zīme apsviesta ar dubļiem. Viņš steigšus ņem lupatu un to noslauka. Tiesa gan, dubļi ir pamatīgi piekaltuši. Vairākas dienas nav lijis. Tas nozīmē, ka braucējs tikai taisnojas. Lai citreiz neaizmirstu, ka vismaz numura zīmei jābūt salasāmai, braucējam uzraksta pārkāpuma protokolu.

 Policisti pārbauda arī lauku ceļus. Uz kāda vietējas nozīmes ceļa viņi aptur kravas automašīnu. Tās vadītājs izskatās nedaudz iereibis. Vīrietis teic, ka līdz mājām vairs neesot tālu, tāpēc izdzēris alus pudeli. Alkometrs rāda 0,3 promiles. Tas vēl ir pieļaujams. Tāpēc braucējs var turpināt ceļu.

 Patruļmašīna atgriežas Aizkrauklē. Atceļā spriežam, ka braucēji pārāk vieglprātīgi izturas pret ceļu satiksmes noteikumu prasībām. Viņi ir pārliecināti, ka neko sliktu jau nav darījuši. Ceļu satiksmes nelaimes gadījums nav izraisīts. Un tomēr, šāda braukšana ir kā staigāšana pa naža asmeni. Nelaime var notikt jebkurā mirklī.

Komentāri 22

V.A.

ļoti miermīlīgi izskatās ka pārkāpēju arī pavisam maz, kaut gan braucot kā parastam satiksmes dalībniecei pārkāpumi manami ļoti daudz! Esmu par netrafarētām ceļu policijas mašīnām uz ceļa , lai tomēr savaldītu tos "trakos" braucējus......

pirms 10 gadiem, 2008.04.07 10:14

prieks

policista kungi varetu pastastit par kukuliem,kurs cik nu ir panemis! to butu vareni labi,dzirdet.

pirms 10 gadiem, 2008.04.07 22:27

ezis

Jā,piekrītu PRIEKAM stāsts par kukulīšiem vai dāvaniņām būtu varen interesants.

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 13:15

Iveta

Ziniet, kad izbraucu no saviem skaistajiem lauku- meža ceļiem, ne tikai numura zīmi, bet mašīnas krāsu nevar redzēt. Bet, ne par to stāsts. Ceļu policija varēja darboties aktīvāk tur, kur tas tiešām nepieciešams, nevis Skrīveros noķert vienu nabaga onkuli ar netīru numura zīmi un taisīt no tā šovu. Apdzīšana šosejas līkumos, braukšana apdzīvotās vietās vakaros ar 100 km/h, utt.- tas būtu pirmais darba lauciņš. Un to, ka policijas eskadras noštopē vienīgo braukšanas joslu pie Kokneses- ceļa remontvietā- ar to gan nebūtu, ko lepoties. Vēlu veiksmi un biežāk patrulējiet piektdienās un svētdienās!

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 13:16

Lana

Cik braucu,tad nekad neesmu redzējusi nevienu Aizkraukles CP, ka strādā :(!
Saka, ka CP esot mazas algas, bet "Velniņos" pusdienas ēd, tad jau nemaz nav CP tik mazas algas,ka var paēst pusdienas krogos :)!

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 14:08

?!?

Vienīgais, kas var glābt braucēja veselību un dzīvību, ja lielā ātrumā zudusi kontrole pār braucamo, ir drošības jostas. - Jā spēcīgs arguments!

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 16:13

Valdemārs

Policisti,Jūs esat priekš tā,lai brīdinātu,jo citādi prātā neienāk,ka jāievēro satiksmes noteikumi. Nekādā gadījumā nesodiet,tikai brīdiniet,tad ne vien katrs trešais nelaimes gadījums notiks ātruma pārkāpšanas dēļ,bet katrs otrais.

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 19:05

$$$$

Pokazuha!!!Pašiem smiekli nenak??!!Cik policistus Aizkraukle paši brauka bez tehniskas apskates!!!!???Kapec darba laika paši brauka nepiespradzejušies!!

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 20:18

Juris

Kāda kuram daļa,kā braukā 5,10 vai 15 policisti!Lai viņi brauc ar apskati vai bez apskates,ar tiesībām vai bez tiesībām! Galvenais ir tas,lai viņi pārējiem simtiem un tūkstošiem neļauj braukt,apstāties un stāvēt,uzspļaujot policijai,tas ir-pārkāpjot noteikumus,kad pārkāpumu visi redz un redz,ka soda par to nav.Nav saprotams,kuru no pārējiem satiksmes dalībniekiem es apdraudu,ja braucu bez drošības jostas. Tā es varu tikai sevi apdraudēt,bet arī ne visos negadījumos.2004.gada decembrī ceļa posmā no Saldus uz Liepāju bojā gāja 4 cilvēki tikai tāpēc,ka bija piesprādzējušies.Viņi noslīka nelielā ceļmalas dīķī,jo nevarēja izkļūt no apgāzušās automašīnas. Ja es nevienu citu neapdraudu,tad man vajadzētu atļaut pašam izlemt par savu dzīvību vai veselību. Tas ir līdzīgi kā ar karvalolu,kuru varēšot nopirkt tikai ar ārsta recepti,jo daži cilvēki apzināti pārdozējot šo zālu lietošanu un kaitējot savai veselībai. Tad arī mājas nedrīkstētu būvēt vairāk par vienu stāvu augstas,jo tad no augstākiem stāviem daži cilvēki sāktu apzināti izlēkt un kaitēt savai dzīvībai vai veselībai.

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 22:41

alberts

Ja par pārkāpumu ir paredzēts 100 latu sods,tad tādu policistu,kurš pārkāpēju par 5 latiem ir atlaidis,vajadzētu sapūdēt raktuvēs.Lai policists paņem sev visus 100 latus vai par kādu divdesmitnieku mazāk.Nekāda vaina no tā nav.Policists būs ieinteresēts turēties amatā un kārtīgi strādāt,uzturēt kārtību uz ceļa.Kāda jēga sodu iemaksāt budžetā,ja tūlīt atradīsies vīri un sievas,kas to sev izmaksās prēmijās un dažādās piemaksās.Protams,ne jau policijas darbiniekiem tiks šīs prēmijas vai piemaksas.Galvenais ir radīt neērtības un zaudējumus pārkāpējam,pie tam ievērojamus.

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 22:58

...māmiņa

Man gan gribētos,lai vairāk patrulē rīta stundās Koknesē.Kā arī pa mazajām ieliņām,jo dažreiz tik ātri braucēji gadās, ..kādu numuru tur var redzēt?, ka pat auto krāsu pamanīt nevar!

pirms 10 gadiem, 2008.04.08 23:30

Leons.V.

Visiem ņaudētājiem varu ieteikt-ievērojiet CSN, ne sods būs jāmaksā, ne soda punkti, ne pateicība jādod! Uz priekšu!

pirms 10 gadiem, 2008.04.09 14:10

Zane

Paši policisti braukā iedzēruši it sevišķi ceturtdienās un piektdienās,varētu viņus kāds pakontrolēt!

pirms 10 gadiem, 2008.04.09 16:40

dusmīgā

Nu beidziet, tos kurus var tos arī noķer, bet agresīvos jau nevar noķert, tāpēc tie arī dzīvo zaļi un turpina spīdzināt apkārtējos iedzīvotājus, pamēģiniet izsaukt policiju uz laukiem,kad viss centrs ir vienās švīkās un naktis nav iespējams gulēt, kamēr izdomā kamēr atbrauc, jau nav ko ķert, lai gan visi zina kuri ir tie kas pa naktīm ālējas.

pirms 10 gadiem, 2008.04.10 12:32

decnom

Nav saprotams,kuru no pārējiem satiksmes dalībniekiem es apdraudu,ja braucu bez drošības jostas. Tā es varu tikai sevi apdraudēt,bet arī ne visos negadījumos.2004.gada decembrī ceļa posmā no Saldus uz Liepāju bojā gāja 4 cilvēki tikai tāpēc,ka bija piesprādzējušies.Viņi noslīka nelielā ceļmalas dīķī,jo nevarēja izkļūt no apgāzušās automašīnas. Ja es nevienu citu neapdraudu,tad man vajadzētu atļaut pašam izlemt par savu dzīvību vai veselību
PAREIZI. Te tikai vajadzētu kādam advokātam pastrādāt un miers. MUDAKI. Ievadīt tās jostas turpatās

pirms 10 gadiem, 2008.04.12 12:43

pārdoma

Braucot pa ceļiem ir vārojams, ka daudzkur nnav drošības barjeras, lai nenogaztos no ceņa no pāris metru augstuma, neiegāztos daažādās ūdens tilpnēs ceļa mala un ja te sevišķi ūdenī iekrīti tad nevari nekādi izķļut un drošības josta ir Tava pašnāvība. Arī man dro''sibas josta nepatīk, tā ierobežo mani, tā zināmā mērā ierobežo manu reaģēyt spēju, jo tāpatstāvīgi man rada neērtuma sajūta, Ar ārkārtīgi lielu piespiešanos to lietoju. Likums paliek l;ikums ,,, tas jāpilda, ko arī iesaku citiemmm, bet ja grib lidot pa mūsu valsts ceļiem iegādājaties kukuruzņikus, būs vēl ātrāka nokļūšana uz Latgali, no kurienes gandrīz visi pārvākušies uz Rīgu, bet piektdien , sestdien svētdien migrē turp atpakaļ

pirms 10 gadiem, 2008.04.12 17:13

:D

Man drošības josta izglāba dzīvību. Nepiesprādzētie bija uz vietas pagalam.
Vienmēr piesprādzējos. Pat braucot nelielus attālumus.

pirms 10 gadiem, 2008.04.12 17:41

Miks

Braucu,var teikt,visu apzinīgo mūžu,un sākot no ,krievu laikiem,vēl tagad ieraugot ceļu policistus, paliek .Toreiz bija problēmas ar auto rezerves daļām,tāpēc braucām ar auto kuriem parasti bija visādi defekti,jo nebija ar ko remontēt.Tagad,cita vaina,auto ir tik labas un ātras,ka visu laiku jāskatās spidometrā,kā bišķi stingrāk uzspied gāzes pedāli,jau pārkāpts ātrums un poliči klāt gan,un kā likums sods un nevis brīdinājums.Par jostām piekrītu iepriekšējiem rakstītājiem,tas ir kārtējais policijas naudas--pumpītis,uzliekot jostu,jūtos kā piesieta govs,ierobežotas kustības,diskomforts,varētu saprast,ka jāsprādzējas uz lielceļiem,nu bet braukājot pa Aizkraukli,no veikala uz veikalu,uz aptieku un citām valsts iestādēm--stulbuma kalngals.Ceļu policistiem vairāk jāņem ārā no trases un jāsoda lēnie braucēji,kas kavē pārējiem braukt,pat tos atļautos nieka 90km.stundā.To nīkuļu dēl jau notiek visvairāk un vissāpīgākās avārijas,jo viņi salasa aiz sevis lielas auto kolonas,un mēs pārējie,kas gribam un varam braukt,esam spiesti nervozēt un pārkāpt likumus un ātruma ierobežojumus.

pirms 10 gadiem, 2008.04.13 19:18

Miks

Kā teikts,kādā pētījumā,kas veikts Amerikā,tie kas uz ceļa ir nīkuļi--tie arī gultā ir nīkuļi un sievietēm no tiem nav nekāda labuma.

pirms 10 gadiem, 2008.04.13 19:22

labais

neviens ceļu policists neņem kukuļus un nav par ko stāstiit,,,

pirms 10 gadiem, 2008.04.17 16:19

Kriminālziņas