Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Abas Korejas atjauno regulārus dzelzceļa pārvadājumus

Pirmo reizi pēc vairāk nekā pusgadsimta Ziemeļkoreja un Dienvidkoreja otrdien atsāka regulārus dzelzceļa kravu pārvadājumus pāri stingri nocietinātajai abu valstu robežai, lai veicinātu abu valstu tuvināšanos.

Dienvidkorejas lokomotīve ar desmit vagoniem, kas bija piekrauti ar ietvju apmalēm un izejmateriāliem kurpju rūpnīcām, šķērsoja stingri apsargāto robežu pie abu Koreju kopīgā rūpnieciskā kompleksa Kesonā.

Vilciens vēlāk atgriezās Dienvidkorejā ar kurpēm, apģērbu un mašinēriju, kas ražota Seulas finansētajā kompleksā robežas ziemeļu pusē.

Abas puses oktobrī vienojās atsākt kravu pārvadājumus, kā arī par vēl virkni projektu, lai veicinātu mieru un ekonomisko sadarbību.

Abas valstis arī vienojās nākamā gada pirmajā pusē sākt veidot kopīgu zvejas joslu Dzeltenajā jūrā, lai novērstu turpmākas sadursmes ap šo strīdīgo jūras robežu, kur 1999. un 2002. gadā risinājās asiņainas jūras kaujas.

Vilcienu izmēģinājuma braucieni notika maijā, taču Ziemeļkorejas militārais resors nevēlējās dot drošības garantijas regulārai satiksmei uz līnijas, kas apkalpotu Seulas finansēto industriālo rajonu Kesonā mazliet uz ziemeļiem no robežas.

Vilcieni kursēs pa 20 kilometrus garu sliežu iecirkni starp Munsanu dienvidos un Bondonu ziemeļos.

Regulāra pārrobežas dzelzceļa satiksme liecinātu par lielāku atvērtību komunistiskajā Ziemeļkorejā, kas vēlas atdzīvināt savu grūstošo ekonomiku.

Abu valstu robeža ir viena no visvairāk mīnētajiem rajoniem pasaulē, un pirms izmēģinājuma braucienu sākšanas bija jāveic plaši atmīnēšanas darbi.

Dienvidkorejas un Ziemeļkorejas līderi šogad vienojās par virkni kopīgu samierināšanās projektu vairāku miljardu dolāru apmērā, arī par kopīga zvejas rajona iedibināšanu un "miera joslu" Dzeltenajā jūrā.

Latvijā un pasaulē