Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aptauja: 68% patērētāju zina savas tiesības, iepērkoties internetā

Saskaņā ar interneta veikala 220.lv veikto aptauju vairāk nekā puse jeb 68% patērētāju ir informēti par savām tiesībām, iepērkoties internetā, kas paredz, ka atgriezt preci pārdevējam, neminot iemeslu, iespējams 14 dienu laikā pēc pirkuma veikšanas. Vienlaikus 67% aptaujāto atzīst, ka informācijas iegūšana par patērētāju tiesībām sagādā pūles un tā nav pietiekami pārskatāma.

“220.lv” sociālajā tīklā Facebook.com aprīlī veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu viņu zināšanas par tiesībām iepērkoties internetā. Aptaujā piedalījās 127 respondenti.

Informē Kristīne Kalēja, 220.lv mārketinga vadītāja: “Lai arī pēdējos gados nozare strauji attīstās un patērētāju informētību par savām tiesībām vērtējam kā labu, mūsu novērojumi liecina, ka sabiedrībā joprojām pastāv vairāki stereotipi par iepirkšanos internetā, kam ļoti bieži par pamatu ir informācijas trūkums un neziņa, ko darīt problēmsituācijās. Nozares mājas darbs ir kliedēt šo informācijas trūkumu, uzsverot, ka šodien patērētājs internetā ir pat vairāk aizsargāts, nekā iepērkoties tradicionālajos veikalos. Iespēja 14 dienu laikā atgriezt preci bez paskaidrojumiem ir viena no priekšrocībām, kas klientam dod liekāku brīvību.”

Aptaujas rezultāti iezīmē arī pozitīvu tendenci – samazinās to gadījumu skaits, kad pircējam ir bijis jāizmanto savas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredzētās tiesības. Gandrīz 78% atzinuši, ka nav saskārušies ar situāciju, kad internetā iegādāta prece būtu jāatgriež vai jāsamaina. Ja tomēr tā ir noticis, tad kā galvenie iemesli tiek minēti: prece izrādījusies ar defektu (38%), nav atbildis preces izmērs (35%) vai preces apraksts nav izrādījies atbilstošs īstenībai (29%).

Ja internetā iegādāto preci nolemts atgriezt, tad patērētāji visbiežāk paši dodas pie pārdevēja uz biroju vai veikalu, kā arī izmanto “Latvijas pasta” pakalpojumus. Aptaujas dati liecina, ka pirkumi internetā respondentu vidū tiek izdarīti vidēji reizi mēnesī.

Latvijā un pasaulē