Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Par konkurences kropļošanu "Latvijas Pastam" piemēro 12 000 eiro naudas sodu

Konkurences padome (KP) par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa tirgū izmantošanu un sava meitasuzņēmuma SIA "Mailmaster" konkurentu diskriminēšanu VAS "Latvijas Pasts" piemērojusi naudas sodu 12 000 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja KP Komunikācijas nodaļas vadītāja Inita Kabanova.

Uzņēmumi, kas savu klientu vārdā drukā un ievieto aploksnēs vairumā izsūtāmas vēstules, piemēram, rēķinus un dažādus paziņojumus, sadarbojas ar Latvijas Pastu, kas nodrošina sūtījumu piegādi adresātiem. Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka savam meitasuzņēmumam Latvijas Pasts par šādu sūtījumu piegādi ir nodrošinājis ievērojami zemākus tarifus nekā citiem uzņēmumiem, tādējādi nodrošinot konkurences priekšrocības tieši "Mailmaster".

Tā Rēzeknes novada pašvaldības iepirkumā par 22 000 nekustamā īpašuma nodokļa paziņojumu sagatavošanu un piegādi, piedāvājot zemāko cenu, uzvarēja SIA "Mailmaster" - tai Latvijas Pasts nodrošināja par 89% zemāku tarifu par piegādi nekā citam pretendentam - uzņēmumam "Drukātava".

Kā norāda KP, Latvijas Pastam ir uzliktas saistības sniegt universālo pasta pakalpojumu. Šī pakalpojuma kvalitātes prasības un tarifus ir apstiprinājusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK). Līdztekus universālajam pakalpojumam Latvijas Pasts bija ieviesis alternatīvo pasta pakalpojumu, uz kuru neattiecas SPRK apstiprinātās kvalitātes prasības un tarifi. Attiecīgi, sniedzot alternatīvo pasta pakalpojumu, Latvijas Pasts tarifus katrā gadījumā noteica individuāli. Tomēr, atrodoties dominējošā stāvoklī, Latvijas Pastam saviem klientiem ir jānodrošina nediskriminējoši tarifi, turklāt jārūpējas, lai tie ir zināmi un noteikti pēc klientiem skaidri saprotamiem kritērijiem, kas šajā gadījumā nav noticis.

Latvijas Pasts nepiekrīt KP secinājumiem un lēmumam, tādēļ to noteikti pārsūdzēs, aģentūru LETA informēja Latvijas Pasta sabiedrisko attiecību speciāliste Agija Tērauda.

Lietas izpēti KP sāka pēc AS "Itella Information" (kopš 2013.gada 2.novembra šī uzņēmuma nosaukums ir AS "OpusCapita") iesnieguma. Kopumā Latvijā pasta sūtījumu vairumā drukāšanas un aplokšņošanas pakalpojumus piedāvā trīs uzņēmumi - AS "OpusCapita", SIA "Drukātava" un SIA "Mailmaster".

Jau ziņots, ka Latvijas Pasts šo gadu plāno noslēgt ar vismaz vienu miljonu eiro peļņu, arī apgrozījums būs lielāks nekā pērn. 2013.gadā uzņēmums sasniedza 58 miljonu eiro neto apgrozījumu un 4,5 miljonu eiro peļņu.

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku.

Latvijā un pasaulē