"Swedbank" izsniegusi vairāk nekā 120 000 bezkontakta maksājumu karšu

"Swedbank" līdz šim izsniegusi vairāk nekā 120 000 bezkontakta maksājumu karšu.

"Pieaugoša interese par bezkontakta norēķinu kartēm liecina, ka cilvēki ir novērtējuši jauno karšu priekšrocības – šobrīd bezkontakta kartes ikdienā lieto jau vairāk nekā 120 000 "Swedbank" klientu," sacīja bankas mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska.

Viņa arī atzīmēja, ka 80% no visām maksājumu kartēm, kas tiek pasūtītas no jauna, ir bezkontaktu norēķinu kartes. Tāpat bankā norādīja, ka kopš pagājušā gada rudens interese par jaunajām bezkontakta kartēm ir dubultojusies – ja pērn augustā tika izsniegti 7000 šādu karšu, tad šogad jaunas bezkontakta kartes ik mēnesi saņem apmēram 15 000 cilvēku. Visvairāk bezkontakta karšu īpašnieku vidū ir jaunieši (47%), kuri arī visbiežāk tās izmanto norēķiniem līdz 10 eiro. Arī 15% no "Swedbank" klientiem senioriem ir pieteikušies un norēķiniem izmanto bezkontakta karti.

Savukārt vidējā naudas summa, par kuru iedzīvotāji izvēlas tikai nopīkstināt karti, neievadot PIN kodu, pēc "Swedbank" datiem, šobrīd ir četri eiro.

"Astoņi no desmit "Swedbank" klientiem šobrīd izvēlas bezkontakta norēķinu kartes un tas apliecina, ka cilvēki ir ļoti ātri novērtējuši priekšrocības. Norēķinoties par nelielu pirkumu veikalā, par pusdienām restorānā, par vilciena biļeti, vairs nav jāievada PIN kods. Pietiek ar kartes "nopīkstināšanu" pie maksājumu termināļa," sacīja "Swedbank" valdes loceklis un Privātpersonu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Renārs Rūsis.

Bankā arī atzīmēja, ka tirgotāji un banku darbinieku turpina informēt klientus par bezkontakta norēķinu karšu iespējām, jo cilvēki dažkārt aizmirst, ka par pirkumiem līdz 10 eiro ar jauno karti var norēķināties, neievietojot to maksājumu karšu terminālī, bet vienkārši pietuvinot jeb "nopīkstinot" to pie termināļa. Atsevišķās vietās arī norēķinoties virs 10 eiro, karte nav jāievieto maksājumu terminālī, bet jāpietuvina maksājumu terminālim un tad jāievada PIN kods.

"Bezkontakta karšu iespējas, protams, neaprobežojas ar norēķiniem tirdzniecības vietās. Viens no būtiskiem bezkontaktu tehnoloģijas attīstības virzieniem ir norēķini sabiedriskajā transportā, kas ir loģisks un pasaulē sevi jau pierādījis norēķinu veids. Galvenā šādu karšu ērtība - ceļojot nav nepieciešams iegādāties katras pilsētas sabiedriskā transporta biļetes vai speciālas kartes. Piemēram, Rīgā ar bezkontakta karti var iegādāties vilciena biļeti, bet Londonā ar "Swedbank" bezkontakta karti jau šodien var norēķināties par braucieniem metro. Cerams, ka tuvākajā laikā par šādām norēķinu iespējām sabiedriskajā transportā varēsim runāt jau visas Latvijas mērogā," teica Rūsis.

Pirmās bezkontakta kartes "Swedbank" izsniedza 2016.gada rudenī.  Kopumā Latvijā ir vairāk nekā 4800 tirdzniecības vietu, kur var norēķināties ar bezkontaktu kartēm.

Latvijā un pasaulē