Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ceturtdaļa uzņēmumu pēc eiro ieviešanas izjūt pārmaiņas iedzīvotāju norēķinu paradumos

Ceturtdaļa (25%) uzņēmumu, kas ikdienā apkalpo privātpersonas, atzīst - pēc eiro ieviešanas iedzīvotāju norēķinu paradumi ir mainījušies. Tā liecina Swedbank jūnijā veiktā uzņēmumu aptauja1. No tiem gandrīz piektdaļa (19%) novērojuši, ka iedzīvotāji norēķiniem vairāk izmanto banku maksājumu kartes. Izteiktu maksājumu karšu popularitāti iedzīvotāju vidū novērojuši uzņēmumi tirdzniecības jomā (32%) un pakalpojumu sfērā (11%).

Visbiežāk norēķinu pieaugumu ar maksājumu kartēm izjūt mazie (23%) un vidējie (28%) uzņēmumi, kā arī uzņēmumi, kas darbojas Latvijas reģionos (20%).

Uzņēmumi vairāk lieto internetbanku un piedāvā iespēju norēķināties ar karti
Aptauja arī liecina, ka pēc eiro ieviešanas vidējie un mazie uzņēmumi sākuši vairāk lietot internetbanku naudas plūsmas kontrolei (norādījuši 11% vidējie un 11% mazie uzņēmumi), savukārt vēl 11% vidējo uzņēmumu savās tirdzniecības vietās līdz ar eiro ieviešanu uzstādījuši karšu pieņemšanas ierīces jeb POS termināļus.

“Nesen veiktais Swedbank pētījums atklāj, ka kopumā jau 82% cilvēku norēķini ar karti ir kļuvuši par ikdienas paradumu. Turklāt piektdaļa iedzīvotāju atzīst, ka ar karti biežāk norēķinās tieši pēc eiro ieviešanas. Tas ir zīmīgs rādītājs, ko vērts ņemt vērā ikvienam uzņēmumam, kas piedāvā savas preces un pakalpojumus iedzīvotājiem. Klientam ērtu norēķinu iespējas piedāvāšana pozitīvi atspoguļojas arī biznesa rezultātos. Mēs esam aplēsuši, ka pēc karšu norēķinu ierīces uzstādīšanas uzņēmumu apgrozījums pieaug vidēji par 30%,“ stāsta Beāte Krauze, Swedbank Naudas plūsmas un e-produktu daļas vadītāja. 

Arī Swedbank statistikas dati apliecina, ka uzņēmumi biežāk domā par savu pircēju norēķinu ērtībām. Tā pagājušajā gadā par 38% pieauga uzņēmumu – Swedbank klientu skaits, kas pieslēdza jaunas karšu norēķinu ierīces. Un karšu norēķinu popularitāte arvien pieaug – piemēram, šā gada maijā apgrozījums Swedbank apkalpotajās karšu norēķinu ierīcēs jeb POS termināļos sasniedza rekorda skaitli – gandrīz 100 miljonus eiro. Tas ir par 12% vairāk, nekā šā gada janvārī. Līdzvērtīgi, salīdzinot ar janvāri, pakāpeniski pieaudzis arī transakciju skaits – par 13%.

Lietotāju raksti