Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Atlicis nomainīt divas sijas

Pļaviņu hidroelektrostacijā noslēgumam tuvojas vērienīgs remonts — augšējā bjefa pastatņu celtņa sliežu ceļa siju maiņa. Remontu bija paredzēts pabeigt līdz nākamā gada novembrim, bet jau tagad atlicis nomainīt tikai divas sijas virs sestā hidroagregāta.

“Latvenergo” hidroelektrostaciju tehniskais direktors Dzintars Ostaņēvičs skaidro, ka  nomainīt sijas uzsāka pirms pusotra gada. Līdz šim šāda veida darbi spēkstacijā nav veikti, tāpēc tiem ieplānoja vairāk laika.

— Rīgas Tehniskās universitātes speciālisti veica mērījumus un konstatēja, ka dzelzsbetona konstrukcijas savu laiku nokalpojušas un vairs nav pietiekami drošas. Tāpēc tās nolēmām aizstāt ar tērauda sijām. Tās ir pietiekami izturīgas, turklāt ievērojami vieglākas nekā no dzelzsbetona gatavotās, — skaidro Ostaņēviča kungs. — Metāla konstrukcijas ekspluatācijas laikā ir daudz vieglāk kontrolējamas nekā no dzelzsbetona izgatavotās, un pat sīkas izmaiņas var redzēt vizuāli. Lai noteiktu izmaiņas dzelzsbetonā, vajadzīgi speciāli sarežģīti mērījumi.

Ģenerāluzņēmēja ir SIA “Latvijas energoceltnieks”, taču darbus veic SIA “Tilts” strādnieki.

Ņemot vērā specifiskos apstākļus — ierobežoto darba vietu, siju lielos izmērus un svaru, SIA “Tilts” speciālisti izveidojuši unikālu pacēlāju sistēmu, ar kuras palīdzību savu laiku nokalpojušās betona sijas noceļ un vietā novieto jaunās. Predzam, ka pēc diviem mēnešiem sijas būs pilnībā nomainītas. 

Sijas pirmajiem pieciem laidumiem izgatavotas Polijā, jo pasūtīšanas laikā neviens no Latvijas metālapstrādes uzņēmumiem nebija gatavs veikt šāda apjoma darbu, arī sarežģīto tehnisko un kvalitātes prasību dēļ. Savukārt sijas nākamajiem pieciem laidumiem izgatavotas Jēkabpilī, Latvijas—Lietuvas kopuzņēmumā “Viadukts”.

18 metru garo siju gatavošanai rūpīgi sekojām līdzi. Mūsu speciālisti brauca uz Poliju, kur paņēma metāla paraugus, un neatkarīgā laboratorijā veica to ķīmisko analīzi. Tāpat pārliecinājās par ražošanas procesa atbilstību prasībām un testēja jau izgatavoto siju turpat rūpnīcā. Rūpīgi pārbaudījām arī Latvijā gatavotās sijas.

Aizkraukles novadā