Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Koknesē izveido centru klientu atbalstam

Līdzīgi kā vairākās Aizkraukles reģiona pašvaldībās, arī Koknesē atvērts valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs. Darbu tas sāka 1. oktobrī Kokneses pagasta bibliotēkas telpās.

Kokneses vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un darbībai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija šajā gadā piešķīra 9940 eiro no valsts budžeta un 4260 eiro ir Kokneses novada domes līdzfinansējums. Sakārtotas telpas un iegādāts nepieciešamais aprīkojums  centra darbības vajadzībām. No 1. oktobra tajā iedzīvotājiem nodrošina iespēju vienuviet saņemt un pieteikt Nodarbinātības valsts aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Lauksaimniecības datu centra, Valsts darba inspekcijas un Valsts zemes dienesta noteiktos pakalpojumus, konsultācijas par šo valsts iestāžu e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbā ar datoru, internetu un eID viedkartes lasītāju e-pakalpojumu izmantošanu, kā arī gūt citu informāciju un padomus.
Kokneses novada domes priekšsēdētājs Dainis Vingris stāsta, ka par šo iespēju diskutējuši jau iepriekš, bet nebija konkrēta risinājuma, kur to labāk izvietot. Domes ēkā šāds centrs nebūtu lietderīgs, jo tad daļa pakalpojumu pārklātos, turklāt pagasta centrā tas ir pieejamāks.
— Arī līdz šim cilvēki uz bibliotēku devās pēc dažādas praktiskas palīdzības un informācijas. Tāpēc vienotais klientu apkalpošanas centrs tur būs laba iespēja. Arī es esmu izmantojis šāda centra pakalpojumus, un tas ir ērti, ja pašam nav jāapmeklē vairākas iestādes, lai nokārtotu nepieciešamos dokumentus. Koknesē pagaidām šo iespēju būs mazāk, bet palīdzēt varēs daudzos jautājumos, arī tajos, kas skar pašvaldību, izmantojot e-pakalpojumus. Šī joma turpina attīstīties, un to visu izmantot ir ērti, bet arvien vairāk jāmācās. Ne visiem gan ir tāda iespēja vai zināšanas, tāpēc būs šāds papildu atbalsts, — teica Dainis Vingris.
Kokneses pagasta bibliotēkas vecākā bibliotekāre Ingrīda Grūbe stāsta, ka klientu apkalpošanas centrā strādās kopā ar kolēģi, turpinot pildīt arī savus tiešos pienākumus.
— Bibliotēka ir ierastajā vietā, vien paplašinājies pakalpojumu un iespēju klāsts. Cilvēki ir pamanījuši, ka tāds centrs Koknesē ir, bet, tā kā tas darbojas nedēļu, apmeklētāju vēl nav daudz. Šis ir laiks, kad cilvēkiem iepazīt ko jaunu un mums arī, jo vēl daudz kas būs jāapgūst. Tomēr savā ziņā turpināsim to, ko jau līdz šim darījām — konsultēt cilvēkus, kā samaksāt konkrētus rēķinus vai noslēgt līgumus un citos jautājumos, jo arī līdz šim daudzi atbalstu meklē tieši bibliotēkā. Mēs jau esam pieraduši, ka veras bibliotēkas durvis un cilvēks kaut ko jautā, un tas var būt jebkas, bet esam priecīgas palīdzēt. Tagad šī iespēja ir vēl plašāka, — saka Ingrīda Grūbe.
Bibliotēka un līdz ar to vienotais klientu apkalpošanas centrs ir ēkas otrajā stāvā. Vai  apmeklētājiem neradīsies grūtības tur nokļūt? Ingrīda Grūbe skaidro, ka tehniski nodrošināta iespēja pirmajā stāvā pieteikt pakalpojumu, kur darbinieks var aiziet ar portatīvo datoru un paveikt nepieciešamo. Pagaidām gan tāda pieteikuma nav bijis.
Aizkraukles reģionā valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri jau darbojas Pļaviņās, Neretā un Aizkrauklē.

Novadu ziņas