Kāpēc Koknesē atcelta Rīgas aktieru iestudētā komēdija? 1

Atcelta viesizrāde, kuru bija paredzēts rādīt Kokneses kultūras namā šodien, 12. aprīlī. Tā ir komēdija pēc A. Gaļina lugas motīviem “Sauc, es nākšu...” ar aktieru Guntas Virkavas, Aīdas Ozoliņas un Jakova Rafalsona piedalīšanos. 

Nopirktās biļetes līdz 20. aprīlim nododamas kultūras nama kasē. 

“Mums bija pārsteigums, ka cilvēki nevēlas apmeklēt izrādi, kurā spēlē populārais aktieris Jakovs Rafalsons,” saka kultūras nama direktore Inguna Strazdiņa. Viņa skaidro, ka iepriekšpārdošanā, kas sākās jau 6. martā, bija nopirktas tikai 12 biļetes un vēl 12 cilvēku tās rezervēja piesakoties. “Ieņēmumi  apmēram 100 eiro apmērā ir par maz, lai aktieri brauktu uz Koknesi. Jābūt vismaz 150 skatītājiem, jo viesizrādes kopējās izmaksas ir ap 700 eiro. Aktieri solīja braukt, ja būtu arī 100 skatītāju, bet ar 20 noteikti ir par maz. Zinot iedzīvotāju paradumus, varu teikt, ka pirms izrādes, pēdējā brīdī, biļeti parasti nopērk tikai ap 15 cilvēku. Vajadzētu piemaksāt vairāk kā 400 eiro, lai aktieri ar izrādi ierastos Koknesē, mums tādas naudas nav,” stāsta Inguna Strazdiņa.

“Gribēju iet uz šo izrādi, jo man patīk Jakovs Rafalsons, taču biju vīlusies, kad 10 dienas pirms izrādes biļetes vairs nepārdeva, teica, ka jāpiesakās,” stāsta kāda koknesiete. “Kas gan tā par sistēmu, ka jāpiesakās? Par to biju ļoti sašutusi un apbēdināta. Man teica — pagaidām nepārdodam, jo ļoti maz cilvēku nopirkuši biļetes. Vai tādēļ 10 dienas pirms izrādes vairs nevarēja pārdot biļetes? Domāju, ka
kultūras nams par maz reklamēja izrādi. Koknesē izlikta afiša, “Staburagā” bija reklāma 14. martā, bet ar to vien nepietiek. Kurš tad mēnesi pēc reklāmas atceras par izrādi? Varbūt retais. Vajadzēja kādu nedēļu pirms izrādes ievietot reklāmu vietējā presē tā, kā to, piemēram, dara Aizkraukles kultūras nams, katru pasākumu “Staburagā” reklamējot vairākas reizes. Tad arī sabrauktu cilvēki no malu malām, arī Aizkrauklē taču sabrauc daudz skatītāju. Arī es no Kokneses braucu uz izrādēm Aizkrauklē. Tā taču ir tendence, ka biļetes cilvēki pērk pēdējā nedēļā, jo tad zina, ko nedēļas nogalē darīs un ieplāno laiku izrādes apmeklējumam.”

Inguna Strazdiņa stāsta, ka reklāma par izrādi jau apmēram trīs nedēļas bija afišās Koknesē, bija ievietota informācija pašvaldības mājaslapā un pašvaldības informatīvajā izdevumā “Kokneses Vēstis”, kā arī laikraksta “Staburags” 14. marta numurā. Viņa domā, ka reklāma bija pietiekama un cilvēkiem pašiem vajadzētu būt aktīvākiem, jau laikus pērkot biļetes. “Aktieri, protams, ir apbēdināti, bet viņi izprot situāciju,” stāsta Inguna Strazdiņa.

Komentāri 1

baiga.zaiga

Manuprāt, ir laiks apsvērt domu par attiecīgās iestādes vadības nomaiņu. Spožs vadītājs var iekustināt pat visinertāko publiku. Lielisks piemērs tam ir Dāvis Kalniņš, kurš azartiski un aizrautīgi KSC no samērā degradētas iestādes ir pārvērtis par lielisku vietu, kur ģimeniski sportot, atpūsties utt.

pirms 11 dienām, 2017.04.12 15:02

Kokneses novadā