Sācies riepu maiņas karstums

Līdz ar pirmajām ziņām par iespējamo sniegu un melno ledu autoservisos no rīta līdz vakaram veidojas rindas automašīnu riepu maiņai. Aizkraukle nav izņēmums — šobrīd autoservisi vidēji dienā nomaina riepas astoņām līdz desmit automašīnām.

Par to, kāds ir šis saspringtais starpsezonu laiks, kā arī savās pārdomās par riepu kvalitāti, klientu ieradumiem un ieteikumos par veicamo darbu minimumu, pirms doties mainīt riepas, dalās autoservisu pārstāvji.

No 1. oktobra autovadītāji Latvijā tiek mudināti pievērst uzmanību automašīnu riepām. No šī datuma satiksmē drīkst piedalīties arī ar radžotām ziemas riepām. Ir oktobra beigas, gaisa temperatūra naktīs bieži noslīd zem nulles, un šajā nedēļā uzkritis pirmais sniegs. Prognozes par snigšanu bija starta signāls vasaras riepu maiņai uz ziemas.

Uzziņa

◆ No 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Savukārt riepas ar radzēm atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.
◆ Vieglo auto ziemas riepu minimālais protektora dziļums ir 4 mm, tāpat uzmanība jāpievērš  riepu vecumam. Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem, sešiem gadiem.
◆ Riepas ražošanas laiks norādīts uz katras riepas ārējās malas. Piemēram, kvadrātā vai aplī redzami četri cipari — pirmie divi ir gada nedēļa, bet pēdējie divi — gads, kad riepa ražota.
◆ Vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.
◆ Priekšējā stūrējamā ass jāaprīko ar vienādām riepām (izgatavotājam un protektora zīmējumam jābūt identiskam).

Visu rakstu lasiet laikraksta "Staburags" 27. oktobra numurā.

Novadu ziņas