Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Dažās minūtēs piedzīvot ko līdzīgu lidojumam

Par Andi Ratnieku un viņa aizraušanos ar ātrumlaivām “Staburags” jau rakstīja. Arī par viņa Skrīveros reģistrēto biedrību “ART Racing” un ieceri Pļaviņu HES ūdenskrātuvē rīkot Latvijas čempionāta posmu motorlaivām. Maijā Andis pietuvojās idejas īstenošanai.

Šogad Aizkraukles pusē mežonīgā ātrumā traucošas laivas lielā skaitā gan neredzēsim, bet viena, kas tikko atvesta no Itālijas, pirmos apļus Daugavā iepretim Klidziņai iezīmēja maija beigās.

Uz priekšu — dedzinot spirtu
Tā bija ekskluzīva iespēja redzēt, kā virs ūdens, burtiski lidojot ar ātrumu ap 160 kilometriem stundā, traucas laiva. Ne saspringtā sacensību gaisotnē, bet gan kādas saulainas piektdienas vakarā, soli pa solim stundas laikā sagatavojot laivas dzinēju, pārbaudot to krastā, un tikai tad, kad pilotam un komandai ir pārliecība par izdošanos, dažās minūtēs piedzīvot ko līdzīgu lidojumam, pat tikai no krasta raugoties.

Pilotam vienīgā mērierīce ir nevis spidometrs, bet gan degvielas — spirta — tvertnes spiediena rādītājs. Spiedienam samazinoties, ir drauds motoru “nokaut”. Laivu uz priekšu dzen ar spirtu darbināms 350 cm3 dzinējs, ar 13 600 kloķvār­p­stas apgriezieniem minūtē. Salīdzinājumam — vieglā automašīna brauc vidēji ar 3000 apgriezieniem.

Visu rakstu lasiet "Staburaga" 29.maija numurā.

Skrīveru novadā