Zemgales pašvaldību vadītāji aicina reģionālajos autobusos ievest elektroniskos norēķinus

Lai precīzāk varētu uzskaitīt pasažieru skaitu, kas ietekmē iespējamo sabiedriskā transporta reisu slēgšanu, Zemgales pašvaldību vadītāju iesaka reģionālajos maršrutos nodrošināt iespēju norēķināties par biļetēm ar bankas kartēm.

Šodien Zemgales plānošanas reģiona (ZPR) Attīstības padomes sēdē domju priekšsēdētāji vairākkārt uzsvēra, ka autobusos netiek nodrošināta biļešu kontrole, un autobusu šoferi neizsniedz pasažieriem biļetes.

Tā kontroles trūkumu pārmeta Bauskas novada domes priekšsēdētājs Raitis Ābelnieks (VL-TB/LNNK), klāstot, ka šoferi neizsniedz biļetes pasažieriem, pasažieri, lai atbalstītu autobusa vadītāju, tās nepieprasa, bet kontroles mehānismi nestrādā pilnvērtīgi.

Kā risinājumu domju vadītāji aicināja ieviest autobusus bezkontakta norēķinus, kas ļautu precīzi uzskatīt pasažierus un dot iespēju braukt ar autobusu tiem, kam līdzi nav skaidras naudas. Jelgavas mērs Andris Rāviņš (ZZS) klāstīja, ka pilsētas maršrutos skaidrā naudā par biļetēm norēķinās vairs tikai 7%.

Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš informēja, ka jau pašlaik biļetes ar bankas karti iespējams iegādāties AS "CATA" autobusos, bet vēlāk, iepērkot sabiedriskā transporta pakalpojumus, šāda prasība būs noteikta kā obligāta. Taču gan ATD vadītājs, gan pašvaldību pārstāvji atzina, ka ne visur ir pieejams interneta pieslēgums, kas var radīt problēmas.

ZPR Attīstības padomes locekļi pārmeta arī, ka ATD nepietiekami cīnās ar nelegālajiem pārvadātajiem, taču ATD vadītājs oponēja, ka direkcija par savām aizdomām par konkrētiem uzņēmumiem jau informējusi Valsts ieņēmumu dienestu un Valsts policiju.

Jau vēstīts, ka, pārskatot reģionālo maršrutu tīklu, Zemgalē tiek izvērtēti 29 sabiedriskā transporta maršruti.

Maršrutā Rīga-Jelgava varētu slēgt astoņus reisus, taču plānots atklāt arī četrus jaunus. Paredzēts, ka grozījumi šajā maršrutā tiks izstrādāti pavasarī.

Tāpat Jelgavas apkārtnē tiek pētīta autobusu skaita samazināšana maršrutos Jelgava-Staļģene-Renceles, Jelgava-Garoza, Jelgava-Lielplatone-Eleja.

Pārveidot un apvienot plānots maršrutus Dobele-Sniķere-Auce un Auce-Īle Dobele, savukārt maršrutos Jūrmala-Dobele, Rīga-Dobele, Dobele-Mazā Meža iela un Dobele-Miltiņi paredzētas krasākas izmaiņas, slēdzot reisus un nodrošinot transportu pēc pieprasījuma.

Plānots slēgt divus reisus maršrutā Rīga-Auce svētdienās, taču ZPR uzskata, ka šajā jautājumā nepieciešama dziļāka analīze, jo šajā maršrutā nav pieejams vilciens.

Savukārt divu maršruta Rīga-Vecumnieku reisu slēgšanai ZPR nepiekrīt, jo maršruts ir rentabls, turklāt vietējiem nav pieejams vilciens.

Ieplānota arī reisu slēgšana no Rīgas uz Bausku, maršrutā Bauska-Rītausmas-Bauska un Bauska Ozolaine, kā arī posmā Bauska-Viesturi.

Savukārt Sēlijā izvērtēšanai pašvaldībām nodoti maršruti Pilskalne-Dūžāni-Baloži, Nereta-Rite, Aizkraukle-Vecbebri, Aizkraukles stacija-Jaunjelgava, Aizkraukle-Jaunjelgava, Aizkraukle-Sērene-Līčupes, Irši-Silajāņi, Irši-Vilkāres, Jēkabpils-Bebrene, Jēkabpils-Dunava, Jēkabpils-Madona un Daugavpils-Jēkabpils.

Novadu ziņas