Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

5 ieteikumi, kā uzlabot miegu

Kvalitatīvs miegs Tevi sagatavo jaunai darba dienai, tāpēc labi izgulēties ir ļoti svarīgi. Dienas laikā izjustais stress, sadzīves problēmas un emocionālie pārdzīvojumi var ietekmēt arī miega kvalitāti, tāpēc liela nozīme ir tam, kā Tu relaksējies un atslābinies pirms iemigšanas. Turpinājumā piedāvājam 5 noderīgus padomus, kas palīdzēs Tev ne tikai ātri iemigt, bet arī labi izgulēties.

Sagatavošanās iemigšanai

Svarīgi ievērot noteiktu miega un nomoda režīmu ne tikai darba dienās, bet arī brīvdienās. Vismaz četras stundas pirms miega izvairīties no kofeīnu saturošiem dzērieniem, piemēram, melnās tējas, kafijas. Guļamistabai jābūt klusai, labi vēdinātai, tajā nevajadzētu būt televizoram vai datoram. Satraucošas ziņas pirms iemigšanas var tikai sagādāt bezmiega brīžus, tādēļ apmēram stundu pirms došanās pie miera, vajadzētu atlikt malā visas viedierīces un pavadīt laiku klusumā, piemēram, lasot grāmatu. Pieklusinātas gaismas un klusa fona mūzika vislabāk sagatavos Tevi miegam.

Speciālisti iesaka ieviest rituālus, kurus veic neilgi pirms gulēšanas un kuri signalizē organismam, ka laiks iet gulēt. Vislabākā recepte ātrai iemigšanai ir relaksējoša vanna, jo silts (36- 38°C) ūdens atslābina muskuļus un ļauj organismam sagatavoties kvalitatīvam miegam. Vannas ūdenim var pievienot arī dažus pilienus lavandas vai kādas citas ēteriskās eļļas. Pirms tam gan tos vajag iejaukt tasē piena.

Pirms gulētiešanas vajag ievērot veselīgu mērenību- neiet gulēt ar tukšu vēderu vai tikko paēdušam. Ja ēstgriba tomēr nomoka, priekšroka jādot kādam siltam dzērienam, piemēram, glāzei piena.


 "Nē" enerģijas dzērieniem

Vismaz četras stundas pirms miega izvairīties no kofeīnu saturošiem dzērieniem, piemēram, melnās un zaļās tējas, kafijas, jo tie traucē iemigt un var būtiski pazemināt miega kvalitāti. Arī citus enerģijas dzērienus vajadzētu baudīt dienas pirmajā pusē, katrā ziņā ne vēlāk par plkst. 18.

Vakara pusē vislabāk izvēlēties kādu zāļu tēju, piemēram, piparmētru vai kumelīšu. Aizmigt palīdz arī tādi augi kā baldriāni, vīgriezes, citronmētras, apiņi, māteres. Tomēr arī zāļu tējas vajadzētu baudīt vismaz 2 stundas pirms iemigšanas.


Sporta aktivitātes

Ja esi aktīvs sportotājs, tad pastaiga vai skrējiens var labvēlīgi ietekmēt arī Tavu miega kvalitāti. Taču fiziskās aktivitātes īsi pirms naktsmiera darbojas gluži pretēji- uzlādē ar enerģiju un aizdzen miegu, tādēļ tās jāieplāno vismaz četras stundas pirms gulēt ejamā laika.

Ja tomēr ir vēlme pirms iemigšanas izkustēties, priekšroka jādod jogai vai lēnai pastaigai, nevis, piemēram, braukšanai ar velosipēdu. Vēlās vakara stundas vairāk piemērotas mieram un atpūtai, tāpēc savas ikdienas aktivitātes vajadzētu plānot tā, lai vismaz stundu pirms iemigšanas varētu atlicināt laiku relaksācijai.


Tumsa un klusums guļamistabā

Neilgi pirms gatavošanās miegam vajadzētu pievērsties guļamistabas sagatavošanai. Tajā jāvalda pieklusinātam apgaismojumam vai tumsai un pilnīgam klusumam. Noteikti nevajadzētu aizmirst par nakts aizkaru aizvilkšanu, lai itin nekas netraucētu Tavam miegam.

Pirms iemigšanas guļamistabā jāatvieno visas elektroierīces, kuras var traucēt miegu, piemēram, mūzikas centrs vai lādēties uzlikts mobilais tālrunis. Televizoram un dažādām viedierīcēm nav vietas guļamistabā, tāpēc tās labāk novietot citās telpās.


Kvalitatīva gulta

Nekas tā nesabojā dienu, kā mošanās ar muguras vai muskuļu sāpēm. Tas nozīmē, ka gultas matracis pilnībā nepilda savas funkcijas un laiks padomāt par tā nomaiņu. Nakts laikā ķermenim jābūt pilnīgi atslābinātam, bet mugurai - pareizi atbalstītai. Nepiemērots matracis ne tikai traucē labi izgulēties, bet ar laiku var radīt arī veselības problēmas.

Ja esi ievērojis, ka pārlieku bieži mosties ar stīvu sprandu vai sāpošu muguru, zini, ka tā iemesls var būt Tavam ķermenim neatbilstošs matracis.

Muguras sāpju novēršanai īpaši piemēroti ir Dormeo matrači, kuri lieliski pilda savas atbalsta funkcijas un piemērojas ķermeņa individuālajām īpatnībām. Turklāt, tie izgatavoti no dabiskiem materiāliem, bet matrača pildījumu un izmēru ikviens var izvēlēties pēc savas patikas.



Reklāmraksti