Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kā palūgt algas pielikumu?

Veicot savus darba pienākumus, dažkārt var rasties sajūta, ka darbā netiec pienācīgi atalgots. Viens no iespējamiem risinājumiem ir lūgt algas pielikumu. Taču kā to izdarīt tā, lai saruna ar priekšniecību būtu ar panākumiem? Lūk, daži ieteikumi.

Izvēlies pareizo brīdi sarunai

Tas, kāds būs sarunas iznākums, atkarīgs no tā, kad šī saruna notiks. Vislabāk to darīt tad, kad priekšnieks ir labā noskaņojumā un viņš nav aizņemts ar citu steidzamu jautājumu risināšanu. Tāpat jāņem vērā vēl citi aspekti. Piemēram, finansiālā situācija uzņēmumā, priekšnieka attieksme pret Tevi un Tava darba kvalitāti.

Domājot par šāda veida sarunu, vajadzētu arī ņemt vērā laiku, ko esi nostrādājis uzņēmumā. Būtiski, lai tas ir vismaz viens gads. Ja uzņēmumā strādā ilgāk un jau iepriekš esi saņēmis algas pielikumu, arī šādā gadījumā būtu jāpaiet zināmam laika posmam, pirms ar šādu jautājumu vērsties pie darba devēja.

Sagatavojies

Sagatavoties sarunai ir ļoti būtiski. Veic izpēti un uzzini, cik saņem līdzīgos amatos strādājošie. Pārliecinies, ka priekšnieks ir apmierināts ar Tavu darbu – pretējā gadījumā algas pielikumu vari arī nesaņemt. Uzskaiti visus darbus, ar kuriem lieliski esi ticis galā un definē, kāds ir Tavs ieguldījums uzņēmuma attīstībā. Šie ir ļoti būtiski argumenti, kas palīdzēs pārliecināt priekšniecību, ka algas pielikums ir pamatots.

Izdomā konkrētu skaitli, ko vēlies saņemt nākamajā algas dienā, lai zini, ko atbildēt, kad darba devējs Tev uzdod šādu jautājumu. Taču tas nenozīmē, ka vari prasīt jebkuru summu, kas ienāk prātā. Arī šādai prasībai jābūt pamatotai. Ir svarīgi apzināties savu vērtību, bet nav gudri prasīt lielāku summu par to, kādai varētu piekrist cits līdzvērtīgs darbinieks par šādiem pašiem darba pienākumiem.

Apzinies visas izmaksas

Ir skaidrs, ka darba devējs uz padoto skatās kā uz investīciju objektu – viņā tiek ieguldīts ar mērķi gūt peļņu. Tas nozīmē, ka darbiniekam ir ne tikai jāatpelna sava alga, bet arī jādod peļņa uzņēmumam.

Jāņem vērā, ka darba devējam izdevumi ir daudz lielāki, nekā tikai algu izmaksa darbiniekiem – tie ietver arī nodokļus, darba vietas uzturēšanas izmaksas un citus tēriņus, kas nodrošina uzņēmuma sekmīgu pastāvēšanu.

Nejauc darbu ar personīgo dzīvi

Pirms sarunas rūpīgi pārdomā, kādus argumentus sarunā minēsi. Atceries, ka Tev tiek maksāts par darba pienākumu pildīšanu, tādēļ visiem faktiem, ko mini, ir jābūt saistītiem ar Tavu darbību uzņēmumā. Daudzi kā argumentu min sarežģījumus personīgajā dzīvē vai kādus citus aspektus, kas radījuši lielākus izdevumus. Taču tā ir kļūda. Jāpatur prātā – tas, ka Tev ir, piemēram, patēriņa kredīts, uz darba devēju nekādā ziņā neattiecas.

Ņem vērā psiholoģisko aspektu

Sarunu nevajadzētu balstīt uz emocijām – tas ir vēl viens iemesls, kādēļ ir tik būtiski sagatavot loģiski pamatotus argumentus.

Esi gatavs arī atteikumam. Arī tādā gadījumā neļauj vaļu emocijām un neizdari pārsteidzīgus secinājumus. Iespējams, darba devējam ir pamatots iemesls teikt nē, turklāt tas var arī nebūt saistīts ar Tevi un Tavu darbību uzņēmumā. Pirms došanās uz sarunu, jāpadomā, kā rīkosies, ja atbilde būs ‘’nē’’ – meklēsi citu risinājumu, nogaidīsi vai tomēr apsvērsi domu mainīt darbu. Rezerves plāns palīdzēs saglabāt mieru sarunas laikā un tikt galā ar vilšanos, ja saruna tomēr nebeigsies tā, kā cerēts.


Reklāmraksti