Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kāpēc par OCTA maksājam atšķirīgas summas?

OCTA polišu cenas ir viena no apspriestākajām tēmām daudzu autovadītāju vidū. Tas nav pārsteigums, jo skar ikvienu, kam pieder sauszemes transportlīdzeklis, kurš piedalās satiksmē. Turklāt OCTA polise šīm personām jāiegādājas obligāti, tādēļ ar apdrošināšanu saistītās izmaksas ir neizbēgamas. Par spīti tam, ka par šiem jautājumiem tiek runāts daudz, joprojām ir pietiekami daudz šoferu, kuriem ir nepilnīga izpratne par to, kā veidojas OCTA cena. Par to šajā rakstā arī parunāsim.

Ir virkne kritēriju, kas var ietekmēt to, cik maksājam, pērkot OCTA internetā vai apdrošinātāja filiālē. Lai arī aspekti, ko katra apdrošināšanas kompānija ņem vērā, var nedaudz atšķirties, ir pamata faktori, kurus ņem vērā vairums apdrošinātāju:

  • Bonus-Malus klase

Par šo sistēmu vajadzētu būt informētam ikvienam automašīnas īpašniekam, taču realitātē ne vienmēr tā notiek. Vajadzētu zināt, ka Bonus-Malus ir sistēma, pēc kuras izvērtē transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas risku un parāda viņa kā šofera pieredzi. Tas viss tiek apkopots vienā klasē, ko piešķir personai. Bonus-Malus sistēmā ir 17 klases, un, kad persona iegādājas mašīnu, viņam vispirms vienmēr piešķir 6. klasi. Klases pārrēķina reizi gadā, 15. septembrī, un tad tā var vai nu paaugstināties, vai pazemināties, atkarībā no dažādiem faktoriem. Proti, ja šoferis pēdējā gada laikā nebūs izraisījis negadījumus un būs apdrošinājis auto vismaz 275 dienas, klasi paaugstinās (7.–17. klase). Savukārt, ja iepriekšējā gada laikā būs izraisīti negadījumi, klasi pazeminās (1.–5. klase), kas savukārt kalpos kā brīdinājums apdrošinātājam, ka šis šoferis ir ar augstāku risku. Tā rezultātā auto īpašnieki ar zemāku BM klasi par OCTA maksā vairāk, bet tie, kam klase ir augstāka, polisi var iegādāties lētāk.

  • Apdrošināšanas termiņš – lielākoties, izvēloties polisi uz ilgāku laiku, tā būs izdevīgāka nekā, piemēram, pērkot apdrošināšanu tikai uz 3 mēnešiem.

  • Transportlīdzekļa īpašnieka vai turētāja dati – šeit ietilpst ne tikai administratīvie sodi vai soda punkti, kas piešķirti personai, bet arī tas, kāds ir transportlīdzekļa nobraukums un izmantošanas mērķi, kāda ir tā reģistrācijas vieta, cik gadu braukšanas stāžs ir transportlīdzekļa īpašniekam/turētājam, kāds ir viņa vecums un cik ilgi viņš ir konkrētā apdrošinātāja klients.

  • Transportlīdzekļa dati – šeit ietilpst dažādi pamata faktori, piemēram, transportlīdzekļa modelis, marka, krāsa, masa un vecums. Kā zināms, jaunākie automašīnu modeļi mūsdienās tiek papildināti ar arvien jauniem tehnoloģiju sasniegumiem, tai skaitā, mākslīgo intelektu, kas ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu risku, tādēļ arī jārēķinās, ka svaigākajiem mašīnu modeļiem OCTA var būt lētāka, bet vecākajiem – dārgāka.

Tāpat tiek veikti pētījumi par to, kuru marku vai pat krāsu transportlīdzekļi ir drošāki, un to ņem vērā arī apdrošinātāji, proti, jo drošāks auto, jo lētāka tam būs OCTA un otrādi.

  • Apdrošinātāja individuālie faktori - protams, iepriekš minētie faktori ir svarīgi, taču ikviena apdrošināšanas kompānija, saskaņā ar OCTA likumu, var ņemt vērā arī citus aspektus, kas ietekmē polises cenu. Ir apdrošinātāji, kas ņem vērā arī transportlīdzekļa īpašnieka juridisko statusu, proti, juridiskai personai OCTAs cena tiek paaugstināta, jo uzņēmumiem piederošie auto visbiežāk tiek izmantoti intensīvi. Tāpat svarīgi, vai mašīna reģistrēta lauku reģionā vai pilsētā, jo šajās divās vietās ievērojami atšķiras satiksmes intensitāte un attiecīgi arī ceļu satiksmes negadījumu risks. Pilsētā reģistrētam auto OCTA var būt dārgāka nekā tiem, kas savus spēkratus reģistrējuši lauku apvidos.




Reklāmraksti