Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vai sociālie tīkli ietekmē jūsu iepirkšanās paradumus?

Ja uzskatāt, ka sociālajiem medijiem (“Facebook”, “Instagram” un citiem) nepiemīt tāds spēks, kas spēj ietekmēt cilvēku iepirkšanās paradumus, tad Jūs noteikti pārsteigs amerikāņu sociālo mediju aģentūras “Sprout Social” veiktā pētījuma rezultāti. Kā izrādās, 74% pircēju savus lēmumus par dažādu preču vai pakalpojumu iegādi pieņem, balstoties tieši uz sociālo tīklu portālos redzēto.

Sociālie mediji sākotnēji tika veidoti kā platforma, kur cilvēki var dalīties ar dažāda veida saturu un sazināties ar saviem draugiem, paziņām un citiem. Taču laika gaitā tie ir attīstījušies un sākuši pildīt arī citas funkcijas. Šajā rakstā apkopojām vairākus veidus, kā sociālie mediji ietekmē patērētāju uzvedību un arī iepirkšanās paradumus. Iespējams, arī Jūs uzzināsiet ko jaunu par sevi.

Tuvinieku un draugu atsauksmes

80% patērētāju visbiežāk veic pirkumus, ja tos ieteikuši draugi, kolēģi vai tuvinieki. Ne velti mēdz teikt, ka visspēcīgākais mārketings ir mutiskie ieteikumi no apkārtējiem cilvēkiem.

Iespējams, arī Jums ir gadījies pašiem izveidot ierakstu sociālajā medijā, vai arī redzēt pazīstamu cilvēku veidoto saturu, kurā aprakstīta kāda produkta vai pakalpojuma labā kvalitāte. Vismaz viens Jūsu draugs vai sekotājs noteikti šo ierakstu ir redzējis un, visticamāk, arī uzklikšķinājis uz mājaslapas saites, lai redzētu, kur prece iegādāta. Un pastāv iespēja, ka šādā veidā uzņēmums tikko ieguva jaunu klientu.

Sociālo mediju reklāmas

Gan “Facebook”, gan “Instagram” mūsu laika joslās nereti parādās dažādu veikalu un citu uzņēmumu piedāvājumi ar precēm un pakalpojumiem, kas pielāgoti tieši viņu mērķauditorijai. Ja Jūs šīs reklāmas redzat, tad, visticamāk, ietilpstat šajā auditorijā pēc vecuma, dzimuma, atrašanās vietas, interesēm vai citiem parametriem.

Lai arī, protams, ne visi un ne vienmēr uz šīm reklāmām uzklikšķina, šis ir veids, kā sociālie mediji netīši parāda, ko un kad mums iegādāties, kādiem īpašumiem vai automašīnām jāiztērē savi uzkrājumi un kāda sadzīves tehnika jāizvēlas virtuves iekārtošanai.

Influenceru atsauksmes

Mūsdienās arvien biežāk parādās dažādi influenceri jeb ietekmētāji, kas ir sabiedrībā pazīstamas personas, viedokļa līderi, kuriem ir liels skaits sekotāju. Viņi iedvesmo, liek apskaust un arī ietekmē cilvēku viedokļus dažādos jautājumos, tai skaitā, preču un pakalpojumu izvēlē, reklamējot kosmētiku, medicīnas preces, apģērbus, pārtiku un daudz ko citu. Šo cilvēku domas nereti tiek ņemtas vērā, tādēļ arī daudzi uzņēmumi izvēlas reklamēt savu produkciju tieši ar influenceru palīdzību.

Populāru tēmu un tendenču izcelšana

Gan “Facebook”, gan “Instagram” algoritmi gadu laikā ir mainījušies. Iespējams, esat ievērojuši, ka ieraksti, kurus aplūkojat, vai arī, uz kuriem reaģējat, kā arī tiem līdzīgs saturs Jūsu laika joslā mēdz parādīties biežāk. Tāpat vairāk redzam arī tādus ierakstus, kas ieguvuši lielāko cilvēku skatījumu skaitu un reakcijas vai komentārus/dalīšanās reizes. Neatkarīgi, vai tas ir pakalpojums vai prece, šādā veidā tas piesaista daudz uzmanības. Un tā rezultātā arī skatītāji nereti kļūst par pircējiem.

Uzņēmumu aktivitāte sociālajos medijos

Gudri uzņēmumi zina, kā izmantot sociālo tīklu portālus sava biznesa labā. Viņi ne tikai regulāri dalās ar ierakstiem, kas veicina cilvēku iesaisti un jaunu klientu uzmanības piesaistīšanu. Apzinoties, ko mērķauditorija gaida un kādas ir tās vēlmes, caur sociālajiem medijiem iespējams gūt daudz jaunu sekotāju un pircēju, kā arī popularizēt atsevišķus produktus.

Gribam to atzīt vai nē, bet sociālajiem medijiem ir milzīga ietekme uz cilvēkiem, tai skaitā, mūsu iepirkšanās paradumiem.

Reklāmraksti