Pētījums: 67% Latvijas iedzīvotāju, ceļojot pa Latviju, ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos

67% latviešu atzīst, ka, dodoties braucienos uz citām Latvijas pilsētām, ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos, savukārt 65% to dara arī ceļojot ārpus Latvijas. Tā noskaidrots lielākā Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas nozares tendencēm.

Pētījuma dati liecina, ka pirmie, kuri brauciena laikā ierosina par maltītes ieturēšanu ātrās ēdināšanas restorānos, ir bērni (49%), pēc tm pasažieri (32%), kam seko automašīnas šoferis (22%).

Garša, pasniegšana un apkalpošana – svarīgākie kritēriji, izvēloties ātrās ēdināšanas restorānu

Lai veiktu izvēli par labu vienam vai otram ātrās ēdināšanas restorānam, Latvijā kā svarīgākos kritērijus respondenti norādījuši ēdiena garšu (94%), pareizu ēdiena pasniegšanu (92%), personīgu pieeju apkalpošanā (89%), pieejamas cenas (88%) un produktu izejvielu kvalitāti (87%). Salīdzinot ar 2016. gadu, Latvijas iedzīvotāji par būtisku izvēles kritēriju norādījuši arī ātro ēdināšanas restorānu atrašanās vietu un pasūtījuma gaidīšanas laiku.

Par pētījumu
Lai noskaidrotu šī brīža ātrās ēdināšanas nozares tendences un tās nākotnes attīstību, “Hesburger”, sadarbībā ar sociālo pētījumu centru “Socio Uuringukeskus” 2017. gada rudenī veica ikgadējo Latvijas iedzīvotāju elektronisko aptauju. Šajā aptaujā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

Par “Hesburger”
“Hesburger” savu darbību sāka 1966. gadā, kad Naantali pilsētā atvēra pirmo grila kiosku. Pirmais ātrās ēdināšanas restorāns ar nosaukumu „Hesburger” tika atvērts 1980. gadā Turku, uzņēmumam pakāpeniski iekarojot stabilas tirgus pozīcijas pašu mājās, kā arī tuvākajos kaimiņu reģionos. Šobrīd „Hesburger” vada 457 restorānus 9 valstīs, uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 6700.

Ceļošana