SUPerīgā dēļošana līdzsvaram un muskulatūras stiprināšanai

SUP jeb “stand up paddle” burtisks tulkojums no angļu valodas ir “airēšana stāvus”, kas arī diezgan precīzi apraksta šī sporta veida esenci. Uz mandeles formas dēļa, ar vienu airi airējot, lielu ātrumu un asas emocijas gūt Latvijas ūdeņos, visticamāk, neizdosies, taču tas ir labs treniņš un alternatīva ierastajai braukšanai ar laivām un katamarāniem.

SUP dēļa izcelsme ir Havaju salas, kur sērfotāji, lai tiktu tālāk okeānā, sāka ņemt līdzi airi un airēt stāvus. Pasaulē popularitāti šie dēļi ieguvuši jau no 2005. gada, bet Latvijā sporta veids parādījies samērā nesen — tikai pirms dažiem gadiem.

SUP dēļošana jeb “supošana”, kā to sauc šī sporta veida cienītāji, ir piemērota jebkuram, kurš spēj noturēt līdzsvaru un airēt — tas nemaz nav tik grūti.

Fizioterapeite Zanda Lazdiņa vingrošanu uz SUP dēļiem atzīst par fitnesu, neiesakot to cilvēkiem ar akūtām muguras problēmām vai pēcoperāciju periodā. “Neapšaubāmi, šie vingrojumi, ja tos izpilda pareizi, koriģē stāju, stiprina visu ķermeņa muskulatūru, it īpaši dziļos muskuļus. Līdzsvara vingrojumi mums nodrošina stabilu mugurkaulu,” Z. Lazdiņa min SUP fitnesa nodarbību ieguvumus. Viņa uzsver, ka šos vingrojumus vieglāk izpildīt būs cilvēkiem ar iepriekšēju fizisku sagatavotību.

Ja “supošana” iepatikusies tik ļoti, ka tiek apsvērta sava dēļa pirkšana, jāņem vērā, ka tas ir diezgan dārgs prieks.  Dēļu cenas svārstās no 700 eiro par vienkāršākiem modeļiem līdz pat diviem tūkstošiem eiro par profesionālajiem, taču bez dēļa tāpat jāiegādājas vismaz viens airis un glābšanas veste, bez kuras doties uz ūdeņiem ir aizliegts.

Visu rakstu lasiet "Staburaga" 4. jūlija numurā.

Veselība