Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Uzsākot obligātu E-veselības lietošanu, var tikt novēroti īslaicīgi sistēmas darbības traucējumi

Uzsākot obligātu E-veselības sistēmas lietošanu, atsevišķas ārstniecības iestādes un aptiekas ir novērojušas E-veselības sistēmas darbības traucējumus. Šie traucējumi ir saistīti ar strauji pieaugušo sistēmas lietotāju skaitu – salīdzinot ar decembra sākumu, šobrīd tas ir četrkāršojies. Pielāgojot sistēmas darbību jaunajam lietotāju skaitam, atsevišķu lietotāju darbs sistēmā var būt īslaicīgi traucēts.

Būtiski pieaudzis arī izrakstīto e-recepšu un e-darbnespējas lapu skaits. Līdz šim dienā tika izrakstītas vidēji 6400 e-receptes, savukārt šodien izrakstītas jau gandrīz 18 000 e-receptes. Izrakstīto e-recepšu apjoms tuvojas regulāri izrakstīto kompensējamo zāļu recepšu skaitam dienā. Straujš kāpums novērojams arī e-darbnespējas lapu izrakstīšanā – tas septiņkāršojies. Līdz šim dienā tika atvērtas vidēji ap 700 e-darbnespējas lapas, savukārt 2. janvārī  jau 5000 e-darbnespējas lapas.

Atbildīgie E-veselības speciālisti pastāvīgi seko līdzi sistēmas darbībai, sazinās ar ārstniecības iestādēm un aptiekām, kā arī nepieciešamības gadījumā sniedz informatīvo un tehnisko atbalstu iespējami drīzai traucējumu novēršanai.

Nacionālais veselības dienests (NVD) atgādina, ka tehnisku traucējumu gadījumā, piemēram, sistēmas darbības, interneta, elektrības u.c. traucējumu gadījumā pacientiem joprojām tiek nodrošināta iespēja saņemt zāļu receptes un darbnespējas lapas.

Ja tehnisku traucējumu gadījumā nepieciešams izrakstīt recepti, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Šīs receptes elektronizēšanu jeb ievadi E-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams. Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, ārsts veic atzīmi par tehniskajiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atver e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot E-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.
NVD vērš uzmanību, ka E-veselības sistēmas darbības traucējumi var atkārtoties arī tuvākajās dienās, jo obligāta sistēmas lietošana ir tikko uzsākta. Turklāt daļa ārstniecības iestāžu un aptieku lieto savas līdz šim izmantotās informācijas sistēmas, kas ir pielāgotas darbam ar E-veselības sistēmu, līdz ar to gan šo sistēmu lietotājiem, gan tiem, kuri izmanto E-veselības portālu www.eveseliba.gov.lv, ir nepieciešams pielāgoties jaunajai kārtībai.

Jau ziņots, ka no 2018. gada 1. janvāra uzsākta obligāta valsts E-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.*

Jautājumu gadījumā par e-darbnespējas lapas, e-receptes vai citu E-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī ieteicamo rīcību sistēmas īslaicīgu tehnisku traucējumu gadījumos lietotāji ir aicināti zvanīt E-veselības lietotāju Atbalsta dienestam – tālr. iedzīvotājiem: 67 803 300, speciālistiem: 67 803 301 (katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00).

* Pēc 2018. gada 1. janvāra uz papīra recepšu veidlapām turpinās izrakstīt: individuāli kompensējamās zāles, M saraksta zāles un medicīniskās ierīces; ja zāļu iegādi pacientam kompensē apdrošināšanas sabiedrība; ja pacients izmantos recepti kādā no ES dalībvalstīm, Islandē, Norvēģijā, Lihtenšteinā vai Šveicē; personai, kura nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā; ja e-receptes izrakstīšana E-veselības sistēmā nav iespējama tehnisku iemeslu dēļ.

  

Veselība