Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Lai ērti un droši visiem

Parasti, pārbūvējot ielas, atjaunojot infrastruktūru pilsētās, citās apdzīvotajās vietās, viens no būtiskiem aspektiem ir satiksmes drošība, un man gribētos domāt, ka arī funkcionalitāte un ērtums. Ierasti ielu malās tiek ierīkotas drošības barjeras, “dzīvākos krustojumos” apļveida izbrauktuve vai luksofors, gājēju pārejas ar īpašām brīdinājuma zīmēm. Protams, gribas, lai tas viss ir ne tikai drošs un ērts, bet arī glīti noformēts.
Par šiem jautājumiem īpaši bieži domāju tieši šovasar. Gan uzklausot daudzās autovadītāju sūdzības, gan pati ikdienā ar mašīnu braucot pa pilsētu. Brīžiem liekas, ka dažus krustojumus un laukumus projektējis cilvēks, kurš pats ikdienā ar automašīnu nebrauc. Viena no šādām rūpju vietām ir topošais stāvlaukums Gaismas ielā pretī Aizkraukles tirgum. Kad gatavoju rakstu par ielas pārbūvi, Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks Einārs Zēbergs stāstīja, ka, pārbūvējot automašīnu stāvlaukumu, tas būs ērtāks un plašāks. Šodien, redzot, kas top, rodas šaubas gan par ērtumu, gan plašumu. Tā kā pēc projekta laukumu no ielas atdalīs saliņa, tad iebraukšana tajā, izbraukšana un automašīnas novietošana kļūs sarežģītāka. Līdzīgi kā pie bērnudārza “Zīlīte” vai mājas Bērzu ielā 2. E. Zēbergs gan skaidro, ka šādas saliņas nosaka būvnormatīvi un citādāk nemaz nedrīkst būt. Taču pieredzējuši autovadītāji, kas pētījuši arī citu valstu pieredzi, stāsta, ka sakārtot iebraukšanu un izbraukšanu laukumā varētu daudz vienkāršāk — ar ielu horizontālo apzīmējumu, un tad nevajadzētu mīcīties pa šauro stāvlaukumu. Speciālisti saka — tas nepieciešams drošībai. Varbūt, taču, manuprāt, tas būs neērti un sarežģīti, un noteikti netrūks apskrāpētu un iebuktētu mašīnu sānu. Tāpat kā drošs noteikti projektēts Skolas un Spīdolas ielas krustojums, kas ir pilnīgi nejēdzīgs, vai Spīdolas un Gaismas ielas krustojums pie slimnīcas. Vēl noteikti interesanta būs braukšana ar velosipēdu pa jaunbūvējamo veloceliņu Gaismas ielā, kas vietām vedīs pa ielu, vietām pa trotuāru. Otra lieta ir krustojumu pārskatāmība, kas ar katru gadu kļūst arvien apdraudētāka, jo pirms vairākiem gadiem sastādītie krūmi ir tā saauguši, ka daudzviet jāizbrauc līdz pusielai, lai pamanītu, vai no sāniem kāds nebrauc. Aplī pie veikala “Maxima” priedes divu cilvēku augumā. Bīstamas situācijas veidojas Jaunceltnes un Lāčplēša ielas krustojumā pie privātmāju rajona. Nav brīnums, ka tur kāds ieskrien kādam sānos. Vienā pusē skatu aizsedz liela veca papele, otrā — sakuplojušie skujeņi. Varbūt ir vērts pieaicināt zinošu speciālistu, kas izvērtē mūsu pilsētas ielas, laukumus un krustojumus, kur kas maināms vai uzlabojams, ja paši to neredzam. Lai ērti, droši un pārskatāmi būsu visiem satiksmes dalībniekiem — gan tiem, kas brauc ar mašīnu vai riteni, gan tiem, kas iet kājām.

Viedokļi/Komentāri