Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kārtējais klientu uzticības pārbaudījums — komentē Ginta Grincēviča, laikraksts "Staburags"

plus_round.pngVairums kompānijas “Lattelecom” klientu jo­projām sūkstās un nav apraduši ar jauno interaktīvo televīziju “Helio”. Kā briesmonis nakts tumsas aizsegā “Helio” ielavījās mājās, pārņēma “zilos ekrānus” un līdz ar rītausmu kļuva par televīzijas skatītāju lielāko ienaidnieku. Sarežģīts, nepārlūkojams, nesaprotams — trīs populārākie jaunās televīzijas raksturojošie vārdi. Laiks dziedē, naids izbalē, cilvēki pierod pie neērtībām un mācās sadzīvot ar “Helio”. Nepagāja ilgs laiks, “Lattelecom” klientus pārsteidz ar vēl kādu vairumam nepatīkamu vēsti — nākamā gada pavasarī uzņēmums “Lattelecom” mainīs nosaukumu, kļūstot par “tet”. “Helio” klientiem bija pamatīgs uzticības pārbaudījums, vai jaunais uzņēmuma nosaukums nesīs vēl vairāk pārmaiņu?

Juris Gulbis, “Lattelecom” uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, informēja, ka līdz ar nosaukuma maiņu mainīsies uzņēmuma darba organizācija un turpmākā attīstība.  Ar nosaukumu “tet” būs divi pamatvirzienu zīmoli — “tet” būs pazīstams kā tehnoloģiju zīmols, “Helio” kā izklaides zīmols. Pirmie viedokļi un komentāri jau izskanējuši. Uzņēmuma nosaukuma maiņa netiek atbalstīta, jo tādējādi tiek zaudēta latviskā identitāte. Producents Juris Millers savā “Twitter” kontā izteicās: “Rodas sajūta, ka “Lattelecom” savu rebrendingu uz “tet” veic, jo tam ir kauns no nosaukuma saknēm norādītās piederības Latvijai. Neizprotama un kaunpilna rīcība Latvijas jubilejas laikā. Tam, kurš šo izdomāja, laikam, galvā pilnīgs “Helio”.”

 Zīmols pats par sevi ir vērtība. Jābūt pamatotam iemeslam, lai apdraudētu uzņēmuma vērtību un klientu uzticību, to mainot. Man un, uzdrošināšos teikt, lielai daļai manas paaudzes jauniešu nosaukums “Lattelecom” nesaistās ar Latviju. Vārda daļa “lat” tiek izmantota daudzu uzņēmumu nosaukumos, piemēram, “Latvenergo” un “Latgran”. Esmu mācījusies reklāmas pamatus, nav noslēpums, ka zīmols tiek veidots tā, lai patērētājs tam uzticētos, tas būtu skanīgs un atmiņā paliekošs. Taču mūsdienās patērētājs neanalizē, nosaukums ir tikai vārds, kas apkopo pakalpojumus. Sasaiste ar Latviju ir emocionālā pievienotā vērtība, ar kuru uzņēmējs cer stiprināt savu pozīciju patērētāja izvēlē. Spriežot pēc cilvēku neapmierinātības, tas izdevies. Prakse rāda, ka viss, kas saistās ar tēvzemi, rosina uzticību. Savukārt zīmola maiņa uzņēmumu var pamatīgi satricināt, kā tas bijis, piemēram, degvielas uzpildes stacijas un bankas gadījumos. Zīmols ir veiksmīgas preces pamats, savukārt pakalpojumu sniegšanas jomā noteicošā ir izaugsme. Stagnācija būtu pašnāvība, laikam mainoties, jāmainās arī pakalpojumam un tā sniedzējam.

Uzņēmuma pārstāvji nosaukuma maiņas nepieciešamību pamato ar veiksmīgo pakalpojumu eksportu dažādās Eiropas valstīs. Lai piesaistītu ārzemju klientūru, zīmolam jābūt vienkāršam, viegli iegaumējamam, ar teicamu reputāciju. No vienas puses, jāpriecājas, ka uzņēmumam, kura 51% kapitāldaļas pieder Latvijas valstij, sokas labi un tas tālredzīgi bruģē ceļu uz lielāku izaugsmi arī citviet. Pieņemt pārmaiņas nekad nav viegli, ieteiktu pasaudzēt sevi un nepārdzīvot. Lai nu kā, tas ir tikai bizness. Nav svarīgi, kā mēs to saucam, “Lattelecom” vai “tet”, nemainīgs paliks uzņēmuma pakalpojums un ikmēneša rēķins pastkastītē.

Viedokļi