Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kādēļ kā vissliktāko Pļaviņās modernizē tieši Odzienas ielas gabaliņu?

Pļaviņietis Ainārs Zariņš “Facebook” profilā publicējis savas pārdomas par Odzienas ielas remontu Pļaviņās.


Arvien priecājos, ja Pļaviņās kaut ko sakopj, uzlabo. Bet nu esmu pārdomu tramdīts un īsti nesaprotu – priecāties vai tam tā īsti nav pamata. Runa ir par nu jau vairāk kā nedēļu kā aizsāktajiem būvdarbiem Odzienas ielas posmā no Daugavas ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei.

Braukt pa minēto ielas posmu, protams, bija draņķīgi. To teiks teju ikviens pļaviņietis un pilsētas viesis. Turklāt tā ir jau gadu gadiem ilgi. Tad kamdēļ pārdomas, nevis prieks, ka beidzot būs jauns asfalts? Tādēļ, ka Pļaviņās reti kur pa ielām var braukt ar pieklājīgu komfortu, bet tieši šim Odzienas ielas posmam ir (nu jau jāsaka – bija) kāds īpašs vēsturisks akcents.

Nezinu, vai tādi fakti fiksēti arī kādos oficiālos vēsturiskos materiālos vai nē, taču pļaviņiešu prātos dzīvs ir nostāsts par to, ka Odzienas ielas senais betona segums šai posmā pagājušā gadsimta trīsdesmito gadu vidū tapis ar paša Latvijas Valsts prezidenta Kārļa Ulmaņa aizgādību. Vienlaikus ar Daugavas ielas bruģi.

Bruģis uz Daugavas ielas jau sen kā gājis zudībā, bet Odzienas ielas betona segums bija nokalpojis vairāk nekā 80 gadus! Jā, tas vairs nebija labs braukšanai, taču arī nebija sliktāks kā, piemēram, neilgi pirms PSRS sabrukuma pēdējoreiz asfaltētā Pasta iela, kas sabiedriskā transporta kustībai ir vienlīdz svarīga ar Odzienas ielu. Ļoti drīz labāks par Odzienas ielas ulmaņlaiku betonu nebūs jau XXI gadsimtā pārasfaltētais Daugavas ielas posms no Jēkabpils puses līdz bijušajai Pļaviņu slimnīcai. Maģistrālā Daugavas iela pilsētas vidū vispār tā arī atjaunotās brīvvalsts 30 gadu laikā nav redzējusi nekādus uzlabojumus, ja neskaita tikai dažviet izveidotus trotuārus. Par mazāk nozīmīgajām ielām teju vispār nav ko runāt. Ļoti iespējams, ka Odzienas ielas vecais betons būtu pārdzīvojis tikai pērn ar divām paplānām asfalta kārtiņām renovēto Daugavas ielas turpinājumu – Rīgas ielu.

Tad kādēļ teju kā vissliktāko pilsētā, aizmēžot mēslainē vēsturisko betona segumu, modernizē tieši Odzienas ielas gabaliņu? Un kādēļ, to darot, nevarēja projektā gaumīgi integrēt kaut fragmentu no vēsturiskā seguma? Pareizi iestrādāts, tas nesabendētu renovējamās ielas kvalitāti. Taču pareizi pasniegts, tas būtu viens samērā rets tūrisma apskates objekts Latvijā.

Pļaviņas diemžēl ir kļuvušas par caurbraucamo pilsētiņu. Jo vairāk mums būs objektu, kas caurbraucējiem radīs interesi pieturēt, izkāpt, apskatīt, jo vairāk pilsēta iegūs. Nu vismaz man tā šķiet.

Pļaviņu novadā