Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aizdomīgi maz sūdzību

Šonedēļ e-pastā “iekrita” ziņa no Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK). Tajā teikts, ka pirmajā pusgadā komisija saņēmusi 19 sūdzības un sniegusi 70 telefona konsultācijas par elektronisko sakaru jautājumiem, kas ir par 23% vairāk nekā 2020. gada pirmajā pusgadā. Visbiežāk pretenzijas saņemtas par elektronisko sakaru pakalpojumu līgumiem un pakalpojumu kvalitāti, bet nedaudz mazāk — par rēķiniem. Joprojām lietotājiem aktuāls esot jautājums par līguma izbeigšanu pirms tā termiņa beigām, ja novērota pakalpojuma kvalitātes pasliktināšanās. 


Darbs no mājām ir vistiešākā veidā saistīts ar sakariem — balss zvaniem un internetu. Elektroniskie sakari mūsdienās ir tāda pati ikdienas nepieciešamība kā maize un piens. Pasaules Bankas kopsavilkumā 2019. gadā Latvijā internetu lietoja 86% iedzīvotāju. Tāpēc patiesībā izbrīna mazais sūdzību skaits, bet, iespējams, ka daudzi, tajā skaitā es, nesūdzas, tā vietā piecieš. Kad šogad Latviju bija pārņēmis hokeja trakums, man dienā un vakarā interneta ātrums bija tuvu nullei. Vien naktīs tas dramatiski pieauga, un vienubrīd domāju mainīt dienas režīmu, strādāt diennakts tumšajā laikā


SPRK vēstulē arī teikts, ka lietotājam ir tiesības izbeigt līgumu bez līgumsoda, ja, piemēram, mobilā interneta kvalitāte neatbilst līguma prasībām. Par neatbilstošu pakalpojuma kvalitāti lietotājam ir tiesības saņemt arī kompensāciju. Cik ir tādu, kas saņēmuši kompensācijas? Pieļauju, ka neviens. 


Kāpēc Latvijā ir šāda situācija? Tāpēc, ka nav konkurences. Piemēram, es varu izvēlēties starp trijiem sakaru piegādātājiem, un visi ir vienlīdz labi vai slikti. Dzīvojot pilsētā, iespējas ir plašākas. Skaidrs, ka Latvija ar savu niecīgo sakaru patērētāju skaitu pret attīstītajām pasaules valstīm nav interesanta citām sakaru kompānijām. Vērojot līdzšinējās tendences citās jomās, iespējams, ka drīzumā pieaugs arī sakaru pakalpojumu cena. Maz ticams, ka līdz ar to uzlabosies arī pakalpojuma kvalitāte. 

Viedokļi/Komentāri