Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Būtu tikai godīgi

Otrdien LTV raidījumā “Rīta Panorāma”, lūgta pastāstīt, kā veicas ar budžeta izpildi, Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme atklāja, ka iestāde lūgusi atmaksāt kļūdaini aprēķinātos dīkstāves pabalstus par apmēram 4000 darbinieku. Jau vēstīts, ka VID izmaksāja dīkstāves pabalstus to uzņēmumu strādājošajiem, kurus negatīvi ietekmēja Covid-19 izraisītā krīze.

VID dīkstāves pabalstus sāka izmaksāt ļoti īsā termiņā — apmēram divu nedēļu laikā, tāpēc kļūdas bija iespējamas. “Man tiešām ir sāpīgi lasīt, ka ir tāda augstprātīga, izsmejoša attieksme pret šo lūgumu. Mēs tiešām centāmies ļoti ātri sasniegt ļoti lielu skaitu uzņēmēju, tāpēc viennozīmīgi nevarēja tik labi atstrādāt sistēmu. Būtu tikai godīgi nevis izsmiet mūsu vēlmi, bet, ja tā ir bijis, tad atmaksāt pabalstu.” Viņa arī atzīmēja, ka nākamajā reizē, ja radīsies šāda krīze, no valsts varētu vairs nebūt tik liela uzticēšanās, tāpēc pabalstu izmaksa varētu notikt krietni lēnāk, pie tam atmaksājamā summa nav liela salīdzinājumā ar kopumā izmaksātajiem 50 miljoniem eiro.

Gluži kā mamma nerātnam bērnam — ja neklausīsi, nepirkšu konfektes! Nedomāju, ka visi uzņēmēji, kuriem šis lūgums saistošs, būtu tik augstprātīgi un izsmejoši. Agri vai vēlu nauda būs jāatmaksā. Ja cilvēkam kaut mazliet godaprāta, naudu, kas nepienākas, viņš sev nepaturēs.

Gribu runāt par attieksmi daudzu gadu garumā. Par normālu, cilvēcīgu  attieksmi. Protams, VID ir starpnieks starp valsti, uzņēmumiem un iedzīvotājiem, kam tikusi nepateicīgākā joma — nodokļu iekasēšana, un tā darbību nosaka valsts likumi un Ministru kabineta noteikumi. Taču vairāk vai mazāk strīdīgā situācijā tieši  ar VID ir nonākušas kā juridiskas, tā fiziskas personas. No jebkuras institūcijas, neaizmirstot par saviem pienākumiem, gaidām atbalstu un sapratni. Tā vietā tiek saņemti draudi un sankcijas. Pat par vissīkāko kļūdu. Bez iedziļināšanās problēmā, bez dialoga veidošanas. Bez ieteikumiem, padomiem, lai turpmāk no tādām situācijām izvairītos. Gadi iet, VID vadība mainās, taču komunikācija ar sabiedrību arvien  klibo. Pirms vairākiem gadiem arī man gadījās, ka pastkastītē atradu vēstuli no VID. Meita vasaras brīvlaikā gatavojās strādāt, un jau laikus vērsāmies VID, lai saņemtu nodokļu grāmatiņu un lai man viņu izsvītrotu kā apgādājamo. Pēc gada uzzināju, ka neesmu paziņojusi, ka meita strādā, un saņēmusi atvieglojumus! Bija norādīts datums, līdz kuram jāatmaksā atvieglojuma tiesa. Ja es to nedarīšu, tad... Tobrīd izjūtas bija nepatīkamas. Interesanti, kā gan grāmatvede zināja, ka man par vienu apgādājamo mazāk, un aprēķināja lielāku nodokli? Saskaņā ar ierakstu manā nodokļu grāmatiņā. Protams, viss tika atrisināts. Tā pati darbiniece, kura veica ierakstu manā grāmatiņā, ar pāris klikšķiem datorā kaut ko izlaboja, un viss. It kā nekas nebūtu bijis. Atvainojiet, ka tā iznāca — nepateica, bet būtu tikai godīgi.

Kļūdīties ir cilvēcīgi — patiesība, kas zināma jau sen. Nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara, un visu cieņu tam, kurš savu misēkli atzīst.

Viedokļi/Komentāri