Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

“Zvans draugam” baltā halātā

Latvijā izstrādāts inovatīvs risinājums medicīnas iestādēm, lai nodrošinātu uzticamu iedzīvotāju identificēšanu un operatīvas attālinātas speciālistu konsultācijas un palīdzību. Latvijas iedzīvotāji var attālināti pierakstīties pie ārsta, izmantojot veselības portālu datamed.lv, un saņemt attālinātas ārstu konsultācijas. Ārsti var konsultēt pacientus, noformēt nosūtījumus citiem speciālistiem, norīkot laboratoriskiem izmeklējumiem, saņemt rezultātus, izrak­stīt darbnespējas lapas, e-receptes. Ārkārtas situācijā ārsti ar pacientiem sazinās dažādos tiešsaistes komunikācijas rīkos, tālruņos, e-pastos.

Diezgan radoša pieeja šā brīža situācijai, tomēr mani interesē, cik produktīva tā ir. Mēģinot atrast vairāk informācijas un konkrētus pieredzes stāstus, uzgāju mājaslapu www.doconline.lv. Tā ir maksas videokonsultāciju platforma. Pieejamo speciālistu klāsts ir bagātīgs — endokrinologi, dermatologi, kardiologs, dietologs, uztura speciālists, urologs, proktologs, asinsvadu ķirurgs, ginekologs un pat plastikas ķirurgs. Vidēji konsultācijas ilgums norādīts 30 minūtes, maksa atkarībā no speciālista svārstās no 20 līdz 40 eiro.

Vakar manas draudzenes divgadīgajai meitiņai notika attālinātā vizīte tiešsaistē ar Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas ārsti. Meitenītei ir aizdomas par bronhiālo astmu. Draudzene jau sākotnēji bija diezgan skeptiski noskaņota, jo diagnosticēt astmu videozvanā nav iespējams. Pēc nepilnu 15 minūšu ilgās sarunas ar ārsti viņa bija labā noskaņojumā. Ārste uzklausīja sūdzības, atbildēja uz jautājumiem, konsultēja par simptomiem, provocēja bērnu smieties, lai spētu sadzirdēt, kā meitenīte elpo. Konsultācijas beigās aizdomas par astmu neapstiprinājās, daktere izskaidroja simptomu iemeslus un ieteica, kā rīkoties līdzīgos gadījumos. Protams, pēc ārkārtas situācijas beigām ārste rekomendēja vizīti klātienē, pacientes ģimenes ārstei elektroniski tiks nosūtīts konsultācijas apraksts un ieteikumi turpmākai ārstniecībai. Draudzene atzina, ka labāk šāda konsultācija nekā nekas. “Tas vairāk līdzinājās kā “zvans draugam”, tikai draugs ir baltā halātā,” viņa sacīja. Vēl kāds ieguvums — divgadniecei nepatīk ārsta vizītes, ieejot kabinetā, sākas niķi. Šīs konsultācijas laikā meitiņa jutās omulīgi.

Manuprāt, attālinātās vizītes iznākums ir atkarīgs no pacienta gaidām. Sarunas produktivitāti noteiks veikto analīžu rezultāti, jūsu spēja raksturot problēmu. Labi, dermatologam telefona ekrānā var parādīt ādas problēmas, fizioterapeits spēs ieteikt darbības veselības uzlabošanai, bet ne visiem speciālistiem būs praktiski padomi un spēja noteikt, kas “lācītim vēderā”. Ieguvums, ko sniedz attālinātās konsultācijas, ir psiholoģiskais mierinājums — pacients izjūt rūpes, notiek ārstēšanās process. Vai tas ir solis uz priekšu medicīnas pakalpojumu sniegšanā, to rādīs laiks.

Viedokļi/Komentāri